سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




ای مردم ! ما شما را از مرد و زن آفریدیم و شما را از تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید ، همانا گرامی ترین شما نزد خدا با تقواترین شماست . سوره حجرات آیه 13

خوانندگان عزیز :

   گذشته چراغ راه آینده  است و تاریخ دریچه هایی به سوی افق وسیع گذشته ها در برابر دیدگان ما می گشاید و مالامال از حوادث تلخ و شیرین است . خرمنی پر از خوشه های تجربه و کانون عبرتها و در یک کلمه سرشار از زندگی و نیروهای حرکت زاست. همه باید در روشنایی درس ها و در سایه تجاربی که از داستان گذشتگان حاصل می آید امروز و فردایی هر چه بهتر و انسانی تر برای خود و همنوعان خویش تدارک ببینند.

   سرگذشت یک قوم جزئی از بنای عظیم کل تاریخ بشر است و مسلما برای همه و بویژه برای خود آن قوم ارزش خاص خودش را دارد و هیچ ملتی مزایا و خوبی هایی را که امروز از آن برخوردار است به بهای گسستن و بیگانه شدن از تاریخ گذشته خویش بدست نیاورده است . خدمت خوانندگان محترم عرض کنم این طایفه از پشتوانه محکم مذهبی و تاریخی برخوردار است .

    در کتب تاریخی بویژه تواریخ خورشید جهان به روشنی بیان شده است نسب این قوم به حضرت قیس عبدالرشید می رسد .  ایشان شخصیتی است که از منطقه غورستان واقع ولایت خراسان ایران به اتفاق بزرگان طایفه اش خدمت پیامبر اسلام (ص) شرفیات و بلادرنگ اسلام اختیار می نماید . پیامبر اسلام از سرعت نمودن ایشان برای قبول دین اسلام و ننمودن تأمل بسیار خوشدل گشته فرمودند که قیس اسم عبرانی است و من قیس را عبد الرشید نام کردم  و به طایفه آن فرمودند شما از نسل ملک طالوت هستید که حقتعالی در قرآن مجید به خطاب ملکی یاد کرده و در حق او طالوت ملکا فرموده است . پس باید که مردم شما را ملک گویند . از آن باز مردم عرب او را ملک عبدالرشید می خوانند . در آن ایام پیامبر اسلام عازم فتح مکه بودند ملک عبدالرشید با طایفه اش در این جنگ شرکت و چندین کس از قریش به دست آن به جهنم واصل می شوند .

    چون خبرشجاعت و همت قیس عبدالرشید به آن حضرت رسید از زبان مبارک فرمودند که از نسل این مرد شجعان و بهادران قتال و جلاوت و مردان صاحب حال و قال و اهل معرفت و وحدت بظهور آیند سلسله عظیمه ای که استحکام دین من کنند و مثل این مرد در استحکام و قوت چوب بطان کشتی است که قوام کشتی برآن می باشد ولی بطان کشتی دین من است .

     چون حضرت پیامبر (ص) بعد فتح مکه با نصرت و ظفر به مدینه مراجعت فرمودند ملک عبدالرشید را بعد تعلیم و تربیت و تلقین احکام شریعت به مهربانی تمام به وطن رخصت فرموده ارشاد فرمودند که در دیار غورستان رفته مردم غورستان را به دین اسلام دعوت نماید . نهایتآ ایشان درآن منطقه جهت خدمت به اسلام گام های مؤثری را برمی دارند . اما متأسفم از نشر کذب نسب این طایفه و قوم شریف در کتاب زادسروان سیستان توسط جناب ؟؟؟ که در حال پیگیری است ایشان باعث شدن ؟؟؟ به هر حال پرداختن به مسائل تاریخی ویژگی خاص خودش را دارد که ممکن است در این میان باعث خوشحال شدن عده ای و یا باعث رنجش عده ای دیگر بشود اما خوب است که با مدرک و سند منتشر شود نه نقل قول بی اساس. لذا بیشتر موارد این وبلاگ مستند به اسناد و کتب معتبر تاریخی است و چون قرار است در آینده نزدیک در قالب کتاب به چاپ برسد از ذکر منبع خودداری شده است تا ان شا الله مطالب برای صاحب وبلاگ محفوظ بماند .

 مقام معظم رهبری می فرمایند : من طوایف استان سیستان و بلوچستان را با خصوصیات و خصال ممتازی شناخته ام . از جمله این صفات ، وفاداری ، غیرت و ناموس پرستی ، رشادت و سلحشوری است.به هر حال یکی از این طوایف " طایفه مراد قلی و تیره های وابسته است . در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس این طایفه و تیره های وابسته  نقش مفید و مؤثری را داشته اند .

   این طایفه در سیستان همچون اجدادشان هیچگاه حاضر نشدند زیر بار ظلم اجنبی بروند حسینا طایفه مرادقلی بر اساس سندی که الان در مجلس شورای اسلامی در 3 برگ موجود است در سال 1306 از آزار و اذیت و غارت اموال خود و ظلم و ستم رفته به مردم سیستان که توسط روس ها در زمان رضاشاه انجام می شد به مجلس شکایت می کند . این طایفه در دو قیام انقلابی صورت گرفته در استان شرکت فعال داشته و اولین شهداء را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و این را مدیون بصیرت و روشنگری بزرگان طایفه که خود در کسوت روحانی حضور داشتند می باشیم .

    درپیروزی انقلاب مردم این استان هیچگاه رشادتهای اولین شهید انقلاب در استان معلم شهید مهندس تیمور مرادقلی و روحانی مبارز غلامرضا مرادقلی (عربشاهی مقدم) یار و یاور وبرادر و همراه شهید سید محمد تقی حسینی طباطبایی را در سنگر انقلابیون و محمد و محمد علی مرادقلی را فراموش نخواهند کرد که جهت اعتلای نظام اسلامی چه سختیهایی را تحمل و چگونه عکسها ، رساله ها و نوارهای سخنرانی امام خمینی (ره) را در استان توزیع و روشنگری نمودند.

   طایفه مرادقلی بارکزایی درطول 8 سال جنگ تحمیلی بیش از 50 شهید ، شهیدانی چون سرلشکر خلبان امیر مرادقلی ازخلبانان شجاع نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران ، شهید چهار ساله هاجر مرادقلی ، سردار سرتیپ غلامعلی بارکزایی و ... و بیش از صد جانباز و ده ها آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است . علاوه بر آن در طول انقلاب بیش از صدها نفر از نخبگان و تحصیلکرده های این طایفه در مسئولیتهایی من جمله ، دادستان ،فرمانده سپاه ، شهردار ، رئیس  بیمارستان و رئیس اداره خدمات قابل توجهی را در این خطه از مملکت اسلامی مان انجام داده اند. 

  اینجانب از همه عزیزان طایفه مرادقلی و طوایف وابسته ، جنگی ، کوچکزایی ، خواجعلی ، بارکزایی و تیره های وابسته و همه کسانی که دلشان برای عزت وسربلندی این قوم می تپد درخواست همکاری  و اعلام نظر دارم تا ان شاالله بتوانیم خدمات ارزشمند این قوم را به هم استانی ها و مردم شریف مملکت اسلامی مان بشناسانیم . 

  حضرت حجت الاسلام حاج غلامرضا عربشاهی مقدم ( مرادقلی ) بزرگ طایفه مرادقلی در سیستان می فرماید این طایفه سنگر است و شما باید مثل سنگر مردم را حفظ کنید چرا که مردم به سنگر تکیه می کنند در تآیید فرمایش این بزرگوار همین بس که بیش از هزار سال است اعقاب و اجداد ما در جنوب شرقی فلات ایران حکومت کرده و الان هم از این نسل در حال مملکت داری هستند و درجهت پیشبرد اهداف نظام و ممالک اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزیدند . در این راستا به استحضار عزیزان می رسانم در صورت همکاری و ارسال مطالب ارزشمند توسط شما دلسوزان ان شاالله به زودی این وبلاگ تبدیل به سایت و در جهت هماهنگی و خدمت بیشتر به این قوم شریف برای همیشه فعال خواهد ماند .

    مطالب خود را به این آدرس ارسال کنید:         

m.moradgholi92@gmail.com

ز نسل بارک و حاجی جمالم           زشادو شاهوام عالی کمالم

ز نسل  ذوالفقار  نیک  نامم            شجاعی و دلیری بوده  کارم

دلاور  زاده ای  از نسل پاکم            پیمبر  برده ام   بالا  ز  خاکم

مرا احمد (ص) رشیدم خوانده ای دوست تمام هستی ام از حضرت اوست

ز  شاهان  تا  رعیت   خویش     دارم        میان قوم ثروتمند و درویش دارم

پیامم بر شما  اقوام  این  است           که وحدت بهترین حبل المتین است

                                           شاعر : محمد امین مرادقلی




موضوع مطلب :


یادداشت ثابت - شنبه 92 مهر 14 :: 12:17 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی