سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




 

 یادواره شهید مهندس تیمور مرادقلی اولین شهید انقلاب استان در زاهدان

تاریخ: 20/11/1392
کد خبر: 8594
باهدف گرامیداشت یادو خاطره شهیدان، یادواره اولین شهید انقلاب استان سیستان و بلوچستان، شهید مهندس تیمور مرادقلی در سالن اشراق اداره ارشاد اسلامی زاهدان برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین صنعتی، یادواره شهید تیمور مرادقلی  اولین شهید انقلاب استان 17 بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر فرهنگی هنری ارشاد با حضور مسئولین بسیج مهندسین و نظام مهندسی و خانواده معزز شهدا و ایثارگران در زاهدان برگزار گردید.

در مراسم یادواره معلم شهید مهندس تیمور مرادقلی نخستین شهید انقلاب در استان علاوه بر همسر شهید سرکارخانم میرشکار از دیگر از مبارزین انقلابی خانواده مرادقلی به شرح ذیل  تجلیل شد . 

روحانی مبارز شیخ غلامرضا عربشاهی مقدم ( مرادقلی ) یکی از این افراد می باشد . در اسناد ساواک موجود است نامبرده شخص مورد اعتماد و محرم اسرار شهید والا مقام سید محمد تقی طباطبائی بوده و متصدی حوزه علیمه حکیم زابل از سال 50 تا 57

 حسینا کوچکزایی هماهنگ کننده طایفه مرادقلی در قیام سال 1330 و نفر دوم بعد از سردار محمدرضا خان پردلی پدر شهید محمد کوچکزایی 

سرهنگ بازنشسته عباس مرادقلی فرزند حسین راننده رابطین حجت الاسلام سید محمد تقی طباطبایی و مقام معظم رهبری که در ایرانشهر تبعید بودند . 

عباس مرادقلی فرزند اسماعیل سر تیم مبارزاتی تحت امر حضرت آیت اله طالقانی و جانبازان 50 درصد محمود مرادقلی و غلام حسینی نیز با اهدا لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد

پیام ریاست محترم سازمان بسیج مهندسین صنعتی بدین شرح است:

بسم رب الشهداء والصدیقین

(( من المومنین رجال صدقوا ما عاهدو الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدّلو تبدیلا ))

با نگاه به تاریخ چند صدساله  اخیر و شکل گیری نظام سلطه و­­ تقسیم جهان به دو بخش شرق و غرب، پی به حقایقی هرچند تلخ می بریم از آن جمله تحمیل دو جنگ جهانی اول و دوم برای مرعوب ساختن جهان و سلطه­پذیر نمودن کشورها و ملّتها با هدف استعماری و چپاول می باشد. بر­این اساس تمامی کشورها می­بایست اقمار دو کشور آمریکا و شوروی می­شدند.

در تاریکی و ظلمت سرد دیکتاتوری و نظام شیطانی و کفرآلود، در ایران زمین، خورشیدی طلوع کرد معجزه آسا و برخلاف انتظار و رویه های مرسوم که بر مبنای قدرت الهی همه جهان را روشنی بخشید و شرّ شیاطین را از کشور عزیزمان کوتاه کرد و در پی آن افول تدریجی قدرتهای شیطانی را در پی داشت.

در این بین مردانی خودساخته، به تبعیّت از مولا و مرجع زمان خویش با شناخت و معرفت از موقعیّت تاریخی به پا خواستند و با حماسه­سازی، مسیر تاریخ بشریّت را تغییر دادند و انقلابی به پا کردند جهانی، هم به لحاظ زمانی و هم به لحاظ مکانی و مجاهدتها وخونهای پاک آنها شجر? طیبه انقلاب را آبیاری کرد تا هم اکنون به عنوان حقیقت درخشان در مقابل استکبار روز به روز با اقتدار هرچه بیشتر بایستد. خدا را شکر می کنیم که امروز حاصل خونهای شهیدان گرانقدرمان در جهان اسلام بیداری اسلامی می باشد و به انتظار نشسته ایم که مرگ آمریکا و اسرائیل را هرچه سریعتر در سرتاسر جهان جشن بگیریم و با طی کردن مسیرهای سخت، یکی پس از دیگری قلّه­های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... را فتح نمائیم.

اینجانب ضمن ادای احترام به ساحت مقدس امام راحل (ره) و تمامی شهدای انقلاب اسلامی یاد وخاطره اولین شهید انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان، مهندس شهید تیمور مرادقلی را گرامی داشته و از خداوند منان عاجزانه خواهانم که ما را در پیمودن راه پرافتخار شهداء ثابت قدم و موفق بدارد و ضمن تقدیر وتشکر از همه خادمین شهدا موفقیّت آنان را از خداوند سبحان خواهانم.

                                                                                        محمداسماعیل کفایتی

                                                                           مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 بهمن 20 :: 2:38 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی