سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




img.jpg

جانباز 35 درصد شیمیایی حاج حسن مرادقلی فرزند مرحوم ملا اکبر

متولد سال 1337 روستای کود زینل شهرستان زهک

     جانباز حسن مرادقلی همزمان با اوج گیری اعتراضات ضد نظام ستم شاهی مشغول خدمت سربازی در ژاندارمری بندر بوشهر بود . در حین خدمت به صورت مخفیانه در مجالس علیه شاه که توسط نماینده آیت الله دستغیب در بندر بوشهر برگزار می گردید شرکت می نمود .

     با پیروزی انقلاب به مدت یکسال عضو بسیج و سپس به عنوان نیروی ویژه بسیج و سپاه پاسداران مشغول بکار و از سال 1361 به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمد. در سال 1363 در عملیات خیبر بر اثر بمباران شیمیایی از نوع گاز خردل و خفه کننده و سیانور ، جانباز و به مدت 3 ماه در یکی از بیمارستان های تهران بستری می شود .

    با کسب بهبودی دوباره راهی جبهه می شود و در عملیات میمک بعنوان فرمانده دسته انجام وظیفه ، سپس در عملیات بدر بعنوان مسئول تدارکات و تغذیه شرکت مجدداً مجروح شیمیایی و برای مرتبه دوم راهی بیمارستان تهران می شود. پس از بهبود سلامتی در عملیات کربلای 1 و عملیات فاو شرکت و پس از بازگشت از مناطق عملیاتی مدتی را در مناطق بلوچستان راسک ، پیشین و پاروت خدمت می نماید.

    جانباز حاج حسن مرادقلی از سال 61 تا 67 حدود 7 سال بطور مداوم در مناطق جنگی و عملیاتی خدمت نموده اند . بعد از جنگ تحمیلی وارد بیمارستان چشم پزشکی زاهدان شده و هم اکنون مشغول خدمت در آن بیمارستان می باشد ایشان در جهت انجام فعالیتهای مذهبی و عقیدتی با بسیج همکاری و بارها بعنوان کارمند نمونه مورد تشویق قرار گرفته است.

 




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 مهر 23 :: 10:48 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی