سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




  رزمنده محمد یوسف مرادقلی در روستای کربلایی ابراهیم مرادقلی در شهرستان زابل به دنیا آمد . تحصیلاتش را در شهر زابل تا مطع دیپلم به پایان رساند .

  در گرگان ساکن که به عضویت ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد . در مرکز آموزش چهل دختر شاهرود آموزش را به پایان  و جهت ادامه خدمت به گرگان آمد . ایشان در اوائل انقلاب به لشکر 88 زرهی منتقل و با شروع جنگ تحمیلی به مناطق اهواز ، اندیمشک ، و دزفول رفته و در رکن 4 خدمت می نماید .

وی در سال 1364 بازنشست و در گرگان ساکن می شود .




موضوع مطلب :


پنج شنبه 92 آبان 30 :: 9:43 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

  رزمنده رضا تیمورزاده (مرادقلی) در سال1340 در خانواده ای مذهبی در روستای چهاردری شهرستان زابل به دنیا آمد . در همان دوران کودکی از نعمت پدر محروم و به تبعیت از مادر به فامیل پوشه شناسنامه دریافت و در نزد سایر اقوام خود در روستای یادگار ساکن می شود .

  در تاریخ 1363/9/27 جهت انجام خدمت مقدس سربازی به کردستان اعزام می شود . ایشان مدت 6 ماه عضو گشت جند ا... پادگان امام حسین (ع) و مدت 11 ماه در منطقه گاو کج نقطه صفر مرز ایران و عراق  و مابقی خدمتش را در منطقه سقز استان کردستانبه پایان می رساند

وی مدت 21 ماه و 15 روز در جبهه های نبرد حق علیه باطل خدمت می نماید . 




موضوع مطلب :


پنج شنبه 92 آبان 30 :: 8:35 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

  شهید محمد بارکزایی فرزند عیسی در خانواده ای مذهبی در استان گلستان به دنیا آمد پس از طی دوران ابتدایی و راهنمایی و پشت سرگذاشتن دوره نوجوانی به خدمت مقدس سربازی در نیروی انتظامی اعزام و در انتظامی زاهدان مشغول بکار شد .

  این شهید در حالی که  به اتفاق سایر همکاران در خیابان آزادی مشغول نگهبانی جهت امنیت مصلای المهدی زاهدان بود توسط اشرار و ضد انقلاب به شهادت رسید . پیکر مطهر شهید پس از تشییع در زاهدان به زادگاهش گرگان منتقل و به خاک سپرده شد.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 92 آبان 30 :: 9:20 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

  شهید رضا بارکزایی فرزند دادی در سال 1340 در خانواده ای مذهبی در روستای محمد شاهکرم از توابع شهرستان زهک به دنیا آمد . دوران دبستان و راهنمایی را در روستای کلبعلی و دیپلم را از دبیرستان زهک گرفت .

  در دبیرستان با سپاه و بسیج آشنا شد و بنا به علاقه ای که برای خدمت به نظام اسلامی داشت به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد .  در سال 1360 به جبهه اعزام و بر اثر اصابت ترکش دشمن بعثی مجروح و در بیمارستان بستری می گردد هنوز بهبودی کامل حاصل نشده بود که جهت شرکت در ادامه عملیات به مناطق جنگی برمی گردد که در معرض بمباران شیمیایی قرار می گیرد . پزشکان از وی می خواهند در یکی از مناطق خوش آب و هوا به خدمت ادامه دهد لکن نپذیرفته و در سیستان و بلوچستان مشغول بکار می شود تا تاینکه در حین ماموریت در مسیر خاش زاهدان به شهادت می رسد . ایشان در بین همرزمان به شهید زنده معروف  بود.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 92 آبان 30 :: 9:11 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

  

http://www.vivaupload.ir/images/kolngamxgdb2zp4k0tpx.jpg

جانبازعلیرضا یوسفی فرزند شکرالله از طایفه جنگی در سال 1345 در شهرستان زابل به دنیا آمد . تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در شهر زابل گذراند و دیپلم را از مجتمع ایثارگران زاهدان آخذ نمود .

   این آزاده در تاریخ 1366/1/18 به خدمت مقدس سربازی ارتش درآمد . دوره آموزش را در 05 کرمان به پایان رساند و سپس به لشکر 92 اهواز گردان 100 تیپ 4 در جزیره مجنون اعزام گردید . در تاریخ 4/4/1367 در تک دشمن بعثی اسیر و بمدت 2 سال و 2 ماه و 12 روز در اردوگاه 12 صلاح الدین عراق بصورت مفقودالاثر نگهداری تا اینکه در تاریخ 1369/6/9 از طریق سازمان ملل مورد شناسایی قرار گرفت  و به میهن اسلامی مان باز گشت . ایشان علاوه بر اسارت 30 درصد جانباز و مدت یک سال سابقه حضور در جبهه دارند.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 92 آبان 30 :: 8:47 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

http://www.vivaupload.ir/images/7345oliqy1ogwq7e7g2.jpg

رزمنده حسین کوچکزایی فرزند ملک محمد از تاریخ 1364/10/15 تا1365/8/25 در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور و در عملیاتهای والفجر 8 و کربلای 5 شرکت می نماید . تقاضا می شود مابقی اطلاعات را تکمیل نمائید




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 آبان 28 :: 10:44 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

http://www.vivaupload.ir/images/f1jfbwvndsit7qnkwn.jpg

رزمنده بزرگوار حاج غلامرضا کوچکزایی از تاریخ  1362/4/1تا 1370/17/17 جمعا 106 ماه در مناطق عملیاتی پیرانشهر ، سردشت ، اشنویه ، مهاباد ، والفجر2 ، کربلای 7 ، عملیات قادر ، نصر2 و حاج عمران حضور داشته اند . ایشان در تاریخ 1365/3/16 بعنوان مسئول محور و شخصی که در جنگ از خود رشادت نشان می دهد بمدت یکسال ارشدیت مورد تشویق و به دیدار حضرت امام مشرف می شوند . لطفا مابقی اطلاعات را کامل نمائید .




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 آبان 28 :: 10:42 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

http://www.vivaupload.ir/images/xiv87hcd904226mkip0.jpg

شهید تاج محمد تیموری(مرادقلی)  

  سال 1348 در خانواده ای مذهبی در روستای علی آباد کتول از توابع گرگان بدنیا آمد. دوران ابتدائی را در شیرنگ اولیاء گذراند و تا سال اول راهنمائی در همان روستا مشغول تحصیل بود. ایشان درس و مدرسه را در سن 13سالگی رها کردند و به صورت داوطلبانه به عنوان  بسیجی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند . در منطقه گوهر باران ساری آموزش نظامی را گذراند سپس به کردستان منطقه مریوان اعزام شدند .

  در اردیبهشت سال 1364 در درگیری با کوموله دمکرات کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند ومزار ایشان در بخش کمالان روستای فاضل می باشد .

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آبان 26 :: 1:20 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

http://www.vivaupload.ir/images/bmboqabn6lzx49od4xm.jpg

پاسدار شهید محمد امیر پیکرستان فرزند حاج مزار

  شهید محمد امیر پیکرستان( مرادقلی) در سال 1344 در شهرستان  زابل روستای شیخ محمد رضا در نوار مرزی در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد . دوران ابتدائی را در روستای پُکک زابل و دوره راهنمائی را در مدرسه بعثت روستای چَرک پشت آب گذراند و در سال تحصیلی   61-1360 موفق به دریافت مدرک سوم راهنمائی شد جهت ادامه تحصیل در سال 1361 وارد دبیرستان شهید کیخا شهرستان زابل شد.

  وی که از خانواده عشایر غیور استان  بود وقتی احساس نمود که به وجود او و دیگر همسالانش در جبهه نیاز است در سال 1362 داوطلبانه به جبهه اعزام گردید ایشان در حال تبدیل عضویت به عنوان کادر رسمی سپاه پاسداران بود که در تاریخ 4/8/62 در منطقه پنجوین عراق به درجه رفیع شهادت نائل گشت .

  گوشه ای از وصیتنامه شهید : برادران استغفار و دعا را از بین نبرید که بهترین درمانها برای تسکین دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفذقه نیاندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند که اگر چنین کردند روز بدبختی مسلمانان و روز جشن ابرقدرتهاست .آنقدر به جبهه می روم تا شهید شوم و اگر شهید شدم برایم گریه و غوغا نکنید و همچنان استوار بمانید که دشمنان از این صبر و استقامت شما تعجب کنند.

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آبان 26 :: 12:51 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

 

رزمنده و جانباز رحمدل مرادقلی پدر شهیده 4 ساله هاجر مرادقلی

  جانباز رحمدل مرادقلی فرزند عباس درتاریخ 14 مهرماه 1318 در روستای ابراهیم مرادقلی در خانواده ای مذهبی از توابع شهرستان زابل به دنیا آمد.این روستا به نام پدر بزرگشان بود پدربزرگ این جانباز کربلایی ابراهیم نام داشت در زمانی که انجام عزاداری بر امام حسین (ع) ممنوع بود مراسمات با شکوه مذهبی را انجام و سربازان و تفنگدارانی داشت که از وی در مقابل رژیم دفاع می کردند . رحمدل دوران ابتدائی را در روستای سیادک میانکنگی به پایان رساند و موفق به اخذ مدرک ششم قدیم گردید . در سال 1338 به استخدام ارتش در آمد و در پایگاه شماره پنج زمینی آموزش نظامی را گذراند وی در سال 1357 همزمان با انقلاب اسلامی در ایران با گردان 245  به منطقه کردستان اعزام گردید  وتا سال 1366 که بازنشست شدند در  مناطق جنگی سومار ، مریوان، در عملیات بیت المقدس و والفجر2 و... شرکت داشته اند.

  وی از ناحیه قلب  بر اثر اصابت ترکش در منطقه سومار مجروح و مفتخر به جانبازی شدند در حال حاضر در سلماس آذربایجان غربی ساکن می باشند. ایشان پدر شهیده  4 ساله هاجر مرادقلی است که بر اثر بمباران هوائی مناطق مسکونی در سال1365 به شهادت رسیدند و دختر دیگر ایشان نیز از ناحیه پا مجروح و جانبازگردیدند.   

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آبان 26 :: 12:3 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی
1 2 3 4 5 >> >