سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




http://www.vivaupload.ir/images/q57zpxfj7eqoindwo.jpg

بسیجی شهید رحیم مرادقلی فرزند حسین

        شهید رحیم مراد قلی در تاریخ 10 فروردین 1346 در فاضل آباد روستای شیرنگ از توابع گرگان در خانواده مذهبی به دنیا آمد دوره ابتدائی و راهنمائی را در فاضل آباد گذراند و دبیرستان را در علی آباد کتول به پایان رساند .در سالهای اول انقلاب بعد از تشکیل بسیج جزء اولین افرادی بود که به عضویت بسیج درآمد. سال 1363به صورت داوطلبانه به جبهه اعزام  و پس از چهار ماه حضور در منطقه مریوان (کوه امام) به درجه رفیع شهادت رسید.

      پیکر مطهر شهید در روستای شیرنگ به خاک سپرده شد . یکی از دوستان شهید می گوید ایشان  فردی خوش اخلاق و خنده رو بود و هیچ گاه باعث رنجش کسی نمی شد .در اوقات فراغت درکار وکشاورزی به پدرش کمک می کرد . پدرش وقتی برای آبیاری می خواست برود اجازه نمی داد . آبیاری شبانه را  شخصاانجام و وقتی پدرش می گفت مواظب خودت باش می گفت هر چه خدا بخواهد همان می شود زندگی و مرگ ما دست خداست .

    شهید به خواندن قرآن علاقه زیادی داشت روحانی مسجد روستا هر وقت می خواست قرآن را برای نمازگزاران تعلیم دهد برای جوانان روستا قرآن خواندن شهید را مثال می زد و برای تشویق سایرین از شهید تعریف میکرد.  روحش شاد         

 

 




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 آذر 5 :: 9:39 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

وی در سال 1/1/1348 در علی آباد کتول شهرستان گرگان در خانواده مذهبی به دنیا آمد ایشان دوران ابتدائی را در زادگاهش تا پنجم ابتدائی گذراند و با شروع جنگ تحمیلی از بهمن ماه 1365 تا اردیبهشت 1366 به عنوان بسیجی داوطلب از علی آباد کتول به اهواز اعزام و در تیپ 45 جواد الائمه در عملیات کربلای 4،5  شلمچه حضور فعال داشتند.

مرحله دوم بلافاصله از اردیبهشت 1366 لغایت مرداد 1366 به اهواز تیپ 45 جواد الائمه اعزام گردید که ایشان بر اثر اصابت ترکش در دست و گردن و عوارض شیمیایی مدت چهل و پنج روز در بیمارستان شهید علی مازندرانی بستری گردید و مفتخر به 16درصد جانبازی شدند.

ایشان مرحله سوم از تاریخ 26/6/1368 مجددا به عنوان نیروی وظیفه سپاه پاسداران به اهواز منطقه شلمچه اعزام و در تیپ 34 امام سجاد (ع) خدمت نمود و همزمان با پذیرش قطعنامه 598 به بندر عباس تیپ 34 منتقل و مدت 6 ماه در آنجا خدمت و با اتمام خدمت سربازی درتاریخ 26/12/69 به علی آباد برگشت و جهت امرار معاش به شغل کشاورزی مشغول گردید وی دارای 3 فرزند میباشد.

ایشان مدت 18 ماه حضور داوطلبانه در جبهه و 16 درصد جانبازی می باشد.

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 92 آذر 4 :: 12:47 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

http://www.vivaupload.ir/images/bbojdrej2id6eht88lm.jpg

   حاج غلامحیدر مرادقلی فرزند عیسی در تاریخ 27/3/1327 در خانواده ای مذهبی در روستای کلوخی از توابع شهرستان زابل به دنیا آمد دوران کودکی را در روستا سپری و دوران  ابتدائی را تا کلاس ششم قدیم در دبستان فروغی یادگار و شهرستان فعلی زهک به پایان رساند.

   دوران خدمت سربازی را در سال 1350 تا 52 در  پادگان لشکر 06 تهران (ارتش) به پایان رساند . ایشان پس از اتمام خدمت سربازی به زادگاهش شهرستان زابل برگشت و چند سالی را به کشاورزی مشغول گردید. سپس به زاهدان رفت و در شهرستان زاهدان مشغول به کار گردید و در آن زمان با برخی از مبارزین آشنا شد و اقدام به جا به جایی اعلامیه ها در سطح شهر نمودند تا اینکه ساواک متوجه شد و یکی از اعضاء گروهشان دستگیر شد به ناچار مجبور شد زاهدان را ترک و به زابل برود . پس از چند سالی مجددا به زاهدان برگشت و در کارخانه نان ماشینی مشغول به کار شد و مجددا با انقلابیون ارتباط برقرار کرد اما این بار مورد شناسایی قرار گرفت ولی با کمک دوستان انقلابیش زاهدان را ترک و به چابهار رفت  پس از مدتی  مجددا از آنجا به شهرستان زابل نقل مکان  و در آنجا با کمک باجناقش حجت الاسلام عربشاهی مقدم (شیخ غلامرضا مرادقلی) ارتباط و فعالیت انقلابی خود را بصورت مخفیانه ادامه داد همزمان با اوج گیری انفلاب اسلامی زمانی که ساواک قصد داشت توسط بعضی از خود فروختگان روحانی مبارز فامیل را دستگیر نماید ایشان با کمک چند نفر از انقلابیون از جمله محمد ریگی منزل حاج آقا را تحت نظر و اقدام به شناسایی مامورین  و با نا امن کردن محل آنها را فراری می دادند به طوری که ساواک جرات نزدیک شدن به منزل این روحانی مبارز و انقلابی ایشان را نداشتند. و در همان زمان عکسها و اعلامیه های  امام را با کمک پسر عموهایش و سایر جوانان فامیل من جمله محمود مرادقلی در سطح شهر شبانه پخش می کردند.

    همسرشان می گوید : عکسهای امام را در خانه ای که مستأجر بودیم  نصب کرده  بود  صاحب خانه متوجه شد بلافاصله از ما خواست که منزلش را تخلیه نماییم . بعد از انقلاب ایشان همکاری تنگاتنگی را با بسیج به عنوان فرمانده بسیج کارگری  داشت و از جمله موسسین بسیج در شهرستان زابل همراه با اقای میرشکار و کیخامی باشند .     

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 92 آذر 4 :: 8:30 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

  
http://www.vivaupload.ir/images/17y6b0cebulr5txi7h34.jpg

حاج محمد مرادقلی فرزند مرحوم ملا اکبر در سال 1327 در روستای زینل شهرستان زهک به دنیا آمد .تحصیلات ابتدایی در روستای کود و راهنمایی را در شهر زاهدان گذراند . ایشان دارای 5 فرزند تحصیلکرده ، فرهنگی و مدرس دانشگاه می باشد .

   در تاریخ 1351/1/15 به عضویت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و در طول خدمت 5 نوبت به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام و بمدت 8 سال و 8 ماه و 4 روز در مناطق زیر خدمت می نماید :

 از تاریخ 1361/3/27 تا 1362/11/27 منطقه عملیاتی گیلان غرب و شرکت در عملیات رمضان

 از 1362/11/27تا 1364/9/20 منطقه پنجوین عراق

 از1364/10/1 تا 1365/12/1 منطقه عملیاتی قصر شیرین 

 از 1365/12/11 تا1367/5/27 منطقه عملیاتی سومار

 از 1367/5/28 تا 1371/9/20 فرمانده دسته موشک انداز و جانشین گردان 

نامبرده در تاریخ 1379/7/15 با درجه ستوانیکم بازنشست گردید .




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آذر 3 :: 11:14 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

 http://www.vivaupload.ir/images/xepf6x3cqs6ak525965x.jpg

     جهادگربسیجی غلامعلی کدئی (مرادقلی) فرزند ملا مهدی مرادقلی در سال 1343 در روستای زینل شهرستان زهک به دنیا آمد . چون پدرشان در خدمت سربازی بودند به نام فامیلی مادرشان شناسنامه صادر می شود . تحصیلات ابتدایی را در روستای کود و راهنمایی ، دبیرستان و تحصیلات عالی تا مقطع کارشناسی ارشد را در زاهدان گذراند .

   ایشان در تاریخ 1364/2/14تا1364/8/25 از طریق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام و درمناطق عملیاتی شمال غرب خدمت می نماید . در تاریخ 1365/4/1 به استخدام جهاد سازندگی درآمد و در طول خدمت مسئولیتهای مختلفی را عهده دار شد من جمله سرپرستی واحد امور دام جهاد شهرستان زاهدان ، رئیس امور جهادگران استان ، معاون مدیرامور اداری جهاد کشاورزی استان ، مدیر پشتیبانی و ماشین آلات ، مدیر امور اداری و رفاه و پشتیبانی جهاد کشاورزی استان 

    در یکی از مأ موریتها در منطقه نصرت آباد به اسارت اشرار در می آیند و پس از تحمل سختیهایی با واسطه عشایر محلی آزاد می شوند همچنین  در محدوده خیابان دانشگاه  سیستان و بلوچستان بهمراه خانواده مورد تهدید واقع که جان سالم به در می برد  . ایشان بارها بعنوان کارمند و مدیر نمونه مورد تشویق قرار گرفته است .

در حال حاضر بعنوان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان و مدرس دانشگاه مشغول فعالیت می باشد .




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آذر 3 :: 10:20 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

   مرحوم احمد علی مرادقلی فرزند میرخان مبارز انقلابی و پشتیبان همه انقلابیون  بویژه طایفه مرادقلی در تهران بود . مرحوم احمدعلی مرادقلی از چاپخانه داران معروف تهران بود که با جان و مال از انقلابیون دفاع می کرد . اعلامیه ها و تصاویر حضرت امام (ره) توسط ایشان چاپ می شد .

   ایشان برای جوانان فامیل آقایان حاج عباس ، محمد علی و برادرش پرویز محبوبی فر مجوز موسسه چاپ 22 بهمن زاهدان را دریافت می نماید تا اینکه جمعی از جوانان اکنون در آن موسسه مشغول کار و سهام دارند .

   در آینده نزدیک بیشتر با این مرحوم آشنا خواهید شد. 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آذر 3 :: 8:26 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

 

http://www.vivaupload.ir/images/ueyr5ow3hwm19g8zkuyl.jpg

 محمد علی مرادقلی فرزند شاهمیر در سال 1339 در روستای کلوخی از توابع شهرستان زهک به دنیا آمد دوره ابتدایی را در دبستان روستای یادگار گذراند و در سال 1354 به تهران رفت . در تهران با کمک احمد علی مرادقلی فرزند میرخان در شکاربانی خجیر مشغول بکار و با راهنمایی احمدعلی بصورت شبانه مشغول تحصیل شد .

  با اوج گیری اعتراض ها بر ضد رژیم پهلوی در تیم مبارزاتی جانباز عباس مرادقلی که زیر نظر آیت الله طالقانی بود فعالیتهای سیاسی اش را شروع کرد تا اینکه چندین دفعه در راهپیمائیها زخمی و با کمک انقلابیون از محل درگیری انتقال داده می شد . ایشان اقدام به پخش اعلامیه ها ، سخنرانیها و تصاویر حضرت امام می نمود و شبها شعار نویسی بر روی دیوار ها برنامه کاری اش بود تا اینکه توسط ساواک دستگیر و سرانجام مرحوم احمد مرادقلی از چاپخانه داران معروف تهران موفق می شود با دادن رشوه وی را آزاد کند

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 به خدمت سربازی اعزام و در مناطق کردستان ، کرمان و چابهار خدمت می نماید .





موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آذر 3 :: 8:3 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

 

http://www.vivaupload.ir/images/rv28cosgy93swu56edh.jpg

    ایثارگر بسیجی حاج محمد رضا کوچکزایی فرزند یارمحمدسال 1340 در روستای چهار خمی شیب آب شهرستان زابل به دنیا آمد . تحصیلات ابتدایی را در همان روستا و دوره راهنمایی و دبیرستان و تحصیلات عالی را تا مقطع کارشناسی ارشد در زاهدان گذراند .

    از جمله سوابق خدمتی ایشان عبارتند از : عضو دوره سوم شورای شهر زاهدان و نائب رئیس شورا - دبیر کمیته انضباطی منطقه 14 دانشگاه آزاد کشور  - معاون اداری مالی واحد علوم و تحقیقات استان  - رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سماء زاهدان - مدیر امور اداری منطقه 14 دانشگاه آزاد و معاون سماء دانشگاه آزاد استان 

    ایشان از طریق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام و بمدتیکسال و نه ماه در مناطق جنگی خدمت می نماید 




موضوع مطلب :


شنبه 92 آذر 2 :: 2:46 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی
< 1 2 3