سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است  ( 20   بهمن  1392 )

بسم الله الرحمن الحیم
شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه
انقلاب اسلامی در سایه عنایات حضرت حق و عنایات حضرات معصومین(ع) و مجاهدت مردان و زنانی رشد کرد که در لبیک به ندای حق طلبی حضرت امام خمینی پا به عرصه مبارزه گذاشته و در این راه با استقامت و بصیرت پایمردی نمودند و حتی از جان خویش گذشته و در خون خود غلطیتدند درود خدا بر شهیدان راه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس که در نزد خدای متعالی برای همیشه عند ربهم یرزقون اند . 
انقلاب اسلامی به ما این فرصت را داد که با خدا باوری به خود باوری هم رسیده و براساس تعالیم اسلام برخود و جامعه مدیریت کنیم و خداوند را شاکریم . 
اینجانب در آستانه برگزاری نخستین یادواره مهندس شهید تیمور مرادقلی که اولین شهید انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان می باشد به روح این شهید بزگوار درود و صلوات می فرستم و همچنین از دست اندرکاران برگزاری این یادواره تشکر می نمایم .
بی شک گرامیداشت شهدا و این شهید عزیز در فضای فعلی کشور کمتر از خود شهادت نیست چرا که استکبار جهانی برای توسعه روز افزون نظام سلطه خود به دنبال حذف فرهنگ ایثار ، جهاد و شهادت است که همواره در بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری نیز شاهد تأکید آن هستیم .
بدین سان می بایست نسل امروز و فردای ما با اهداف آرمانی انقلاب اسلامی و شهدا بیشتر آشنا شوند تا بتوانند از کیان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه برای همیشه دفاع و پاسداری نمایند . 
والسلام علی من اتبع الهدی

سید مهدی هاشمی 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 بهمن 20 :: 11:57 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی
به مناسبت دهه فجر تجلیل از مبارزین انقلابی در یادواره مهندس شهید تیمور مرادقلی  ( 20   بهمن  1392 )

در مراسم یادواره معلم شهید مهندس تیمور مرادقلی نخستین شهید انقلاب در استان علاوه بر همسر شهید سرکارخانم میرشکار از دیگر از مبارزین انقلابی خانواده مرادقلی به شرح ذیل  تجلیل شد . 
روحانی مبارز شیخ غلامرضا عربشاهی مقدم ( مرادقلی ) یکی از این افراد می باشد . در اسناد ساواک موجود است نامبرده شخص مورد اعتماد و محرم اسرار شهید والا مقام سید محمد تقی طباطبائی بوده و متصدی حوزه علیمه حکیم زابل از سال 50 تا 57
 حسینا کوچکزایی هماهنگ کننده طایفه مرادقلی در قیام سال 1330 و نفر دوم بعد از سردار محمدرضا خان پردلی پدر شهید محمد کوچکزایی 
سرهنگ بازنشسته عباس مرادقلی فرزند حسین راننده رابطین حجت الاسلام سید محمد تقی طباطبایی و مقام معظم رهبری که در ایرانشهر تبعید بودند . 
عباس مرادقلی فرزند اسماعیل سر تیم مبارزاتی تحت امر حضرت آیت اله طالقانی و جانبازان 50 درصد محمود مرادقلی و غلام حسینی نیز با اهدا لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد . 
روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 بهمن 20 :: 11:56 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

برگزاری نخستین یادواره اولین شهید انقلاب استان سیستان و بلوچستان در زاهدان  ( 20   بهمن  1392 )

نخستین یادواره اولین شهید انقلاب استان سیستان و بلوچستان در زاهدان با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان،معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیران کل بنیاد شهید ،حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ،آموزش وپرورش ،صنعت معدن و تجارت ،فرماندار زاهدان ،رئیس و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ،معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان و روسای سازمان های بسیج استان و تنی چند از مسئولین  و بزرگان طوایف به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهداء انقلاب در زاهدان با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید .
به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران بسیج :   با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام شامخ شهداء یادواره اولین شهید انقلاب معلم شهید مهندس تیمور مرادقلی با حضور مسئولین استانی ، خانواده معظم شهید ، جانبازان و ایثارگران طایفه مرادقلی در سالن اشراق اداره کل ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد .
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء از شهداء به ویژه شهید معلم مهندس تیمور مرادقلی به عنوان ارزشمند ترین افرادی که با عالم روحانی و خداوند ارتباط داشته اند نام برد و گفت : شهداء سرمایه های عظیم جامعه اند که زندگی شهداء و بیان خاطرات آنها برای ما واقعیت هایی است که در اختیار ماست و ما رسالت داریم فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل آینده انقلاب الگو سازی کنیم .  
وی با اشاره به این مطلب که قرآن کتاب الهی مسلمانان است و در آن آیات زیادی در رابطه با یاد بود ها آمده است افزود : در قرآن کریم به شهادت و شهید اهمیت ویژه ایی داده است که شهداء پیشکسوتان ، طائیه داران انقلاب اسلامی می باشند .
سرهنگ پاسدار عوضعلی فقیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان نیز گفت : مسلمانان به ویژه نسل جوان افرادی اند که اهداف نظام را پیگیری و برای پاسداشت ارزشها و آرمانهای انقلاب باید یاد و خاطره شهداء را زنده نگه دارند چرا که شهداء دین بزرگی به گردن ما دارند و رسالت و وظیفه ماست که از معنویات اهداف شهداء الگو پذیری کنیم .  
همچنین سرهنگ پاسدار عزیزالله مرادقلی دبیر یادواره و مسئول سازمان بسیج مهندسین استان نیز هدف از برگزاری اولین یادواره اولین شهید انقلاب معلم شهید مهندس تیمور مرادقلی را زنده نگه داشتن یاد و نام شهداء انقلاب ، آشنایی نسل جوان با شهدای انقلاب ، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه ، و ادامه دادن راه و اهداف شهداء و تجلیل از جانبازان ، ایثارگران و خانواده معظم شهداء طایفه مرادقلی برشمرد .

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساخنمان استان




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 بهمن 20 :: 11:55 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی



تاریخ نوشت
17 بهمن خونین در زاهدان واولین شهید انقلاب

 

1392/11/19
وبلاگ پیک اجتماعی نوشت :   ساعت 9صبح هفدهم بهمن ماه سال 1357 بود که مردم زاهدان برای اعلام از...
کد مطلب : 11640

وبلاگ پیک اجتماعی نوشت :

 
ساعت 9صبح هفدهم بهمن ماه سال 1357 بود که مردم زاهدان برای اعلام از حمایت از اولین دولت موقت جمهوری اسلامی که به دستور حضرت امام(ره) مهندس بازرگان مامور تشکیل آن شده بود درمقابل حسینیه رضوی ومسجد امام زمان(عج) واقع درخیابان امام(ره)یا پهلوی سابق تجمع وراهپیمایی حمایتی خودرا آغاز کردند.
 
رهبری راهپیمایی برعهده روحانیت ازجمله مرحوم آیت الله کفعمی امام جمعه آنزمان زاهدان بود به همین دلیل مکررا مردم به حفظ آرامش وهمکاری با نیروهای انتظامات مردمی سفارش ودعوت میشدند.
 
راهپیمایی باآرامش مسیر خیابان شهید بهشتی ومهران آنزمان رابه سمت چهار راه مصطفی خمینی ویاشاه سابق راطی کرد وچون وارد خیابان مصطفی خمینی به سمت خیابان آزادی(شاهپور سابق) شدند ازطریق بلندگوها اعلام گردید گروه های طرفدارشاه که توسط شهربانی سازماندهی شده درکوچه های منشعب به خیابان مصطفی خمینی مستقر تامزاحمت هایی رابرای مردم انقلابی فراهم سازند .
 
راهپیمایی بافشردگی وگستردگی ادامه پیداکرد و زنجیر انتظامات دوطرفه مخصوصاً برای بانوان انقلابی محکمتر ومنظم تر پوشش داده شد ، خوب یادمه رادیو و تلویزیون هم فیلمبرداری میکرد، از کوچه های منتهی به خیابان توسط افراد معلوم الحال سنگ پرانی وچماق زنی به سوی تظاهرکنندگان صورت میگرفت ولی نیروهای پلیس شاه که همگام تظاهرات کنندگان بودند دربرابر اعمال زشت چماقداران هیچ عکس العملی  ازخود نشان نمی دادند ، این درحالی بود که با سنگ پراکنی چماقداران بسیاری از جوانان مسئول حفاظت انقلابیون مرتباًبصورت سطحی زخمی میشدند.
 
تا اینکه بالاخره ابتدای صفوف راهپیمایی به چهارراه مصطفی و شریعتی(داورپناه سابق) رسید ، دراین هنگام تعدادی سیمرغ سوار وتویوتا سوار که قبلا توسط نیروهای امنیتی آنزمان تدارک دیده شده بودند بدون توجه به حضور صفوف راهپیمایی باسرعت بالا ازروی جمعیت عبور ومتواری شدند. 
 
دراین حادثه که تعداد زیادی ازمردم مجروح شدندکه جراحت شهید تیمور مرادقلی اولین شهید انقلاب درزاهدان بسیار شدید بود،بهمین دلیل ایشان به سرعت توسط مردم  به بیمارستان منتقل متاسفانه درمان روی این شهید بزرگوار مؤثر واقع نشد وسردارتیمور مرادقلی به هدفش نائل و به لقاءالله پیوستند.
 
راهپیمایی دراین روز وبرغم وقوع چنین حادثه خونینی ادامه پیدا کرد ودر مسجد جامع بیانیه پایانی قرائت گردید. 

 




موضوع مطلب :


شنبه 92 بهمن 19 :: 5:28 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

http://www.vivaupload.ir/images/v8ol5ibndb866jczf5d3.jpg

http://www.vivaupload.ir/images/bn02w9rpizgj7gc8gkmb.jpg

در مراسم یادواره شهید تیمور مرادقلی نخستین شهید انقلاب در استان علاوه بر همسر شهید سرکار خانم میرشکار از 5 نفر دیدار از مبارزین خانواده مرادقلی با لوح سپاس و هدیه تجلیل شد .

اسامی افراد بدین شرح می باشد : روحانی مبارز شیخ غلامرضا عربشاهی مقدم (مرادقلی) فردی که در اسناد ساواک موجود است نامبرده شخص مورد اعتماد و محرم اسرار شهید والا مقام حجت الاسلام سید محمد تقی طباطبایی و متصدی حوزه علمیه حکیم زابل از سال 50 تا 57 بوده است، کدخدا حسینا کوچکزایی هماهنگ کننده طایفه در قیام سال 1330 مردم سیستان کاردار ، مباشر و نفر دوم بعد از سردار محمد رضاخان پردلی (در این قیام این طایفه اولین شهید ،سرباز دلاور گلزار غلامعلی دوالفقار علیرضا مرادقلی را درون پادگان تقدیم اسلام و انقلاب نموذه است ،   جانباز عباس مرادقلی سرتیم مبارزاتی تحت امر حضرت آیت الله طالقانی، سرهنگ باز نشسته جانباز عباس مرادقلی   راننده رابطین حضرت سید محمد تقی طباطبایی و مقام معظم رهبری زمانی که در ایرانشهر تبعید بودند رابطین شخص غلامعلی حداد عادل و سردار حسین دقیقی بودند و همچنین از جانبازان 50 درصدمحمود مرادقلی و غلام حسینی فرمانده سابق سپاه زهک تجلیل شد .



موضوع مطلب :


شنبه 92 بهمن 19 :: 1:1 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

http://www.vivaupload.ir/images/4k212j3iyc1y45wyu.jpg




موضوع مطلب :


شنبه 92 بهمن 19 :: 8:22 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

روزنامه جمهوری اسلامی
13/11/1392
سرویس خبر: شهرستان

شمیم بهشت


 
معلم شهید مهندس تیمور مرادقلی
(اولین شهید انقلاب در استان سیستان و بلوچستان)
نظری به زندگینامه شهید:
در هشتمین روز شهریور سال 1329 صدای نوزادی از خانواده‌ای مذهبی، متدین و مستضعف در شهر زاهدان به گوش رسید. پدر نام تیمور را بر فرزندش نهاد و به او رسم مردانگی و جوانمردی و گذشت آموخت. شهید تیمور مراد قلی هنگامیکه تحصیلات ابتدایی را به اتمام رساند پدر بزرگوارشان را از دست داد و در همان اوایل نوجوانی سرپرست مادر از کار افتاده و برادر و خواهرش شد.
شهید تحصیلات ابتدایی را در دبستان امیر معزی گذراند و در سال 1348 وارد دانشسرا گردید پس از 2 سال بعنوان معلم مدرسه راهنمایی داریوش سابق زاهدان شروع بکار نمود. ایشان همیشه در مجالس دینی شرکت و هیچ وقت عبادت را ترک نمی‌کرد.
همزمان با اوج گیری مبارزات انقلابی به رهبری حضرت امام (ره) علاوه برشغل معلمی بعنوان دانشجوی رشته مهندسی برق در حال تحصیل و نقش تاثیر‌گذاری را در روشنگری مردم زاهدان داشت. از جمله فعالیتهای ایشان پخش بیانیه‌ها، اطلاعیه‌ها و تصاویر حضرت امام (ره) و برگزاری جلسات ضد رژیم بود.
شهید عالی مقام،تیمور مرادقلی از برگزارکنندگان و اداره کنندگان راهپیمایی 17 بهمن سال 1357 در شهر زاهدان بود که در حین راهپیمایی در این روز توسط یکی از ضد انقلابیون طرفدار شاه به درجه رفیع شهادت نائل شد و در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.
این شهید بزرگوار اولین شهید انقلاب در استان سیستان وبلوچستان است که در سال 1392 نیز به عنوان شهید شاخص قشر بسیج مهندسین استان معرفی شده است.




موضوع مطلب :


جمعه 92 بهمن 18 :: 11:13 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی
92/11/17 - 12:26
شماره: 13921117000357
نسخه چاپیارسال به دوستان
دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده نخستین شهید انقلاب‌

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در سالروز شهادت نخستین شهید انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان با خانواده این شهید دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری، علی اوسط هاشمی ‌با خانواده شهید تیمور مرادقلی دیدار و گفت و گو کرد.

‌شهید تیمور مرادقلی، همزمان با اوج‌گیری مبارزات انقلابی به رهبری امام خمینی (ره) علاوه بر شغل معلمی به عنوان دانشجوی رشته مهندسی برق در حال تحصیل و نقش بسیار تاثیر‌گذاری را در روشنگری دانش‌آموزان و اقوام و مردم زاهدان داشت.

از جمله فعالیت‌های وی پخش بیانیه‌، توزیع اطلاعیه‌ها و تصاویر حضرت امام (ره) و برگزاری و شرکت در جلسات ضد‌رژیم بود.

شهید والا‌‌مقام تیمور از برگزار‌کنندگان و اداره‌کنندگان راهپیمایی 17 بهمن ماه سال 1357 بود که در حین راهپیمایی بر اثر حمله نیروهای ضد‌انقلاب با اتومبیل به صفوف انقلابیون به درجه رفیع شهادت نائل و در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.‌

نخستین یادواره  معلم شهید تیمور مرادقلی (نخستین شهید انقلاب اسلامی) امروز 17 بهمن در سالروز شهادت این شهید ‌با حضور چهره‌های لشکری و کشوری در مجتمع فرهنگی اشراق زاهدان برگزار می‌شود.




موضوع مطلب :


جمعه 92 بهمن 18 :: 11:11 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

استاندار سیستان و بلوچستان

افکار شهید ‌تیمور مرادقلی باید در جامعه برجسته شود

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهید مرادقلی معلمی بزرگوار بود که حضور و ارتباطش با دانش‌آموزان با عشق و ایمان راسخ و یک حرکت فرهنگی بوده است، گفت: افکار شهید ‌تیمور مرادقلی باید در جامعه برجسته شود.

خبرگزاری فارس: افکار شهید ‌تیمور مرادقلی باید در جامعه برجسته شود

علی اوسط هاشمی در دیدار با خانواده شهید تیمور مرادقلی ضمن تبریک دهه فجر پیروزی انقلاب ‌اظهار داشت: شما فجرآفرینان واقعی هستید چرا که نقش اصلی را در این پیروزی ایفا کرده‌اید و بهترین کسان خود را در راه به ثمر رسیدن این انقلاب تقدیم کرده‌اید.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهید مرادقلی معلمی بزرگوار بود که حضور و ارتباطش با دانش‌آموزان با عشق و ایمان راسخ و یک حرکت فرهنگی بوده است، ادامه داد: باید مواضعی را انتخاب کنیم که با افکار شهید منطبق باشد و بتوانیم این افکار را در جامعه برجسته کنیم و با اعتقاد و باور، اهداف شهیدان را قوت ببخشیم.‌

شهید تیمور مرادقلی، همزمان با اوج‌گیری مبارزات انقلابی به رهبری امام خمینی (ره) علاوه بر شغل معلمی به عنوان دانشجوی رشته مهندسی برق در حال تحصیل و نقش بسیار تاثیر‌گذاری را در روشنگری دانش‌آموزان و اقوام و مردم زاهدان داشت.

 




موضوع مطلب :


جمعه 92 بهمن 18 :: 11:8 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی
< 1 2 3 4 5 >> >