سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




http://www.axgig.com/images/12191549079178579684.jpg

http://www.axgig.com/images/34746067346095679812.jpg

http://www.axgig.com/images/80304418255197596667.jpg

http://www.axgig.com/images/89856060892467800633.jpg

http://www.axgig.com/images/68919771457797547784.jpg

http://www.axgig.com/images/92380183110128447609.jpg

http://www.axgig.com/images/14484466649784903533.jpg

http://www.axgig.com/images/13324631422836052926.jpg

http://www.axgig.com/images/28843800494404231979.jpg

http://www.axgig.com/images/85983791382283330700.jpg

http://www.axgig.com/images/29458491840622354451.jpg

http://www.axgig.com/images/46445285598321276387.jpg

 

زاهدان / واحد مرکزی خر / اجتماعی / - همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره سرلشکر خلبان شهید امیر مرادقلی و شهدای خلبان استان سیستان و بلوچستان امروز در پایگاه دهم شکاری برادران شهید دل حامد در بندر کنارک برگزار شد . - این مراسم با حضور همزمان ،خانواده شهدای خلبان استان شهیدان مراد قلی ، میرمرادزهی ، بختیاری و مسئولان لشکری وکشوری، علما تشیع و تسنن شهرستان و مسئولان استان برپا شد ...

دریافت خبر :
پنجشنبه 03 مهر 1393 ساعت 20:44
منبع خبر :
طبقه بندی خبر :





موضوع مطلب :


یکشنبه 93 مهر 20 :: 8:43 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

 

 

http://www.axgig.com/images/92411605723504444387.jpg

 

http://www.axgig.com/images/87480073663107007129.jpg

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:عزت امروز ایران اسلامی میراث خون پاک شهدا است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی میراث خون پاک شهدا است و تجلیل و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این دلاور مردان یک تکلیف دینی و ملی است.
  

 به گزارش ندای زاهدان، آیت الله "عباسعلی سلیمانی" روز شنبه در دیدار اعضای ستاد یادواره سرلشکر خلبان امیر مرادقلی و شهدای خلبان سیستان و بلوچستان با تبریک هفته دفاع مقدس افزود: عنوان شهید در دین مبین اسلام جزو مقدس ترین عناوین است زیرا شهدا تمام وجود خود را در طبق اخلاص در پیشگاه الهی برای رواج دین اسلام قرار داده اند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهدا بالاترین مقام را در پیشگاه الهی دارند اظهار داشت: خون پاک شهدا، انقلاب و نظام را بیمه کرده و از طمع طمعکاران در دست اندازی به میهن اسلامی جلوگیری کرده است.

امام جمعه زاهدان گفت: خون شهدا مایه حیات جامعه است از این رو برگزاری یادواره و گرامیداشت این بزرگواران نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

دبیر ستاد برگزاری یادوار سرلشکر خلبان امیر مرادقلی و شهدای خلبان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: شهید مرادقلی، شهید میرمرادزهی و شهید بختیاری سه شهید خلبان استان هستند که این یادواره برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این دلاور مردان برگزار می شود.

سرهنگ "جواد آقالو حسینی" افزود: این یادواره از ابتدای امسال مطرح و با انجام نشست هایی در این زمینه برگزاری این یادواره در سه محور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره در جمع همرزمان شهدا خلبان استان در پایگاه 10 شکاری کنارک، برگزاری یادواره استانی شهدا در مرکزیت استان در دهه فجر و اجرای برنامه های ویژه در محل تحصیل این شهدا از مهمترین محورهای این یادواره در استان است.
 نشست اعضای ستاد یادواره سرلشکر خلبان امیر مرداد قلی و شهدای خلبان استان امروز/ شنبه/ در دفتر امام جمعه زاهدان با حضور نماینده ولی فقیه، رییس بنیاد شهید سیستان و بلوچستان، جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 88 زرهی استان، خانواده شهدای خلبان استان و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

یادواره سرلشکر خلبان مرادقلی و شهدا خلبان استان سوم مهر در کنارک برگزار می شود.
ایرنا

   

 

 

 




موضوع مطلب :


شنبه 93 مهر 19 :: 1:20 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

 

برگزاری یادواره سرلشگر خلبان شهید امیر مرادقلی و شهدای خلبان استان سیستان و بلوچستان


 




مراسم گرامیداشت سرلشگر خلبان شهید امیر مرادقلی و دیگر شهدای خلبان استان سیستان و بلوچستان با حضور امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در سالن سینمای پایگاه برادران شهید دلحامد برگزار شد.
 

به گزارش روابط عمومی نهاجا، در این مراسم که با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری اولین گرامیداشت همایش و بزرگداشت شهدای خلبان استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان همواره به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی ، هم مرزی با دو کشور شرقی ، وجود سواحل و دریای عمان که متصل به اقیانوس است از حساسیت ویژهای برخوردار است.

وی افزود: باید به هوش باشیم که از دست دادن اتحاد و رخنه کردن در بین مسلمانان در این استان برای تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بسیار خطرناک است.

امیر برخور در ادامه یادآور شد: 31 شهریور 1359 اتحاد تمام رزمندگانی که در آن موقع با هر تفکر و مذهبی که داشتند باعث حفظ استقلال ، شرف، ناموس و غیرت و وجود جمهوری اسلامی ایران شد.

وی تصریح کرد: امروز هم با هوشیاری، بیداری و با بصیرت نباید اجازه رسوخ و رخنه کردن بین مسلمانان را در این خطه از کشور به فرد یا گروهی بدهیم.

در ادامه مراسم میرمرادزهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی گفت: حقیقتا شهداء نیازی به ما ندارند و خونشان را براساس رسالتی که در قرآن آمده،  اهداء کرده اند.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم سرتیپ دوم خلبان محمود قلی زادگان فرمانده پایگاه شکاری برادران شهید دل حامد ضمن عرض خیر مقدم گفت: شرکت در مراسم شهید توفیق می خواهد و خدا را شاکریم که این توفیق نصیب همه ما شده است

در پایان مراسم با اهداءلوح تقدیر و هدایایی از خانواده های معظم شهدا تجلیل شد.

 



 
امتیاز دهی
 
 



موضوع مطلب :


پنج شنبه 93 مهر 17 :: 9:38 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

رسم پرواز را از عقاب‌های سیستان و بلوچستان باید آموخت/ پرندگانی که از پرواز خسته نشدند
منفیمثبت (بدون رای)

رسم پرواز را از عقاب‌های سیستان و بلوچستان باید آموخت/ پرندگانی که از پرواز خسته نشدند

هفته دفاع مقدس فرصت مغتنی برای یادآوری رشادت‌ها و بازخوانی خاطراتی است که برای بسیاری از نسل جوان ناگفته مانده است و از همین رو در مراسمی که امروز در پایگاه شکاری کنارک به یاد شهدای خلبان سیستان و بلوچستان برگزار شد بسیاری از نظامیان دور هم گرد آمدند تا قصه پرواز را دوباره بخوانند.

 

 

 

 

سفیر هراز / کم نیستند دلیرمردانی که با پرواز سرخ‌شان راه و رسم حسینی بودن را به ما آموختند و شهادت خویش را پیروزی و افتخاری بزرگ در جبهه نبرد حق و علیه باطل می دانستند و لذا یادآوری و بازخوانی زندگی آنها که رسم پرواز را به  درستی در نگاه تیز بین خود برای حراست و صیانت از میهن اسلامی به ما آموختند ضروری به نظر می رسد.

از میدان خاتم الانبیاء زاهدان که قصد عزیمت به زیبا شهر را داشته باشی تصویری زیبا در نخستین میدان نظرت را جلب می کند که با چهره‌ای خندان پا در رکاب پرنده ای آهنین دارد.

تصویر شهید مرادقلی به عنوان تنها زینت این میدان رمز و رازهای بسیاری را با خود دارد که کمتر شخصی بر آن آگاه است و ناغافل تصویر بهشت را برایت تداعی می‌کند.

پرنده‌ای که از پرواز خسته نشد

سرلشکر خلبان شهید امیر مرادقلی از عقابان تیز پروازی است که به گفته همرزمانش هیچ وقت از پرواز خسته نمی‌شد.

شهید امیر مرادقلی در روز اول شهریور ماه 1335 در"کلاته گرگان" چشم به جهان گشود و پس از طی دوران طفولیت، در زادگاه خود به مدرسه رفت و با اخذ دیپلم متوسطه در سن 19سالگی در آزمون ورودی دانشکده افسری پذیرفته شد و به تحصیل علوم و فنون نظامی پرداخت.

وی پس از استخدام در نیروی هوایی ارتش به تهران عزیمت کرد و  در امتحان ورودی خلبانی پذیرفته شد و به همین منظور مدت هجده ماه از دوره آموزشی خلبانی را در ایران سپری کرد و برای تکمیل آموزش به کشور آمریکا اعزام شد و این دوره را با موفقیت به پایان رساند.

همرزمان این شهید از خاطرات با وی نقل کرده اند: خلبان مرادقلی در زمان حضور در آمریکا هیچ‌گاه نمازش ترک نمی‌شد و لذا  وقتی نماز می‌‌خواند، آمریکایی ها فکر می‌کردند او در حال ورزش کردن است و شهید بارها یادآور می‌شد که ورزش نمی‌کند بلکه خدای خویش را عبادت می‌کند.

زمانی که این شهید بزرگوار به ایران برگشت و در خدمت نیروی هوایی قرار گرفت  آغاز جنگ تحمیلی او را به خط مقدم دفاع از کشور کشاند و او نیز همانند سایر رزمندگان در عملیات‌های فراوان شرکت جست و بارها مواضع دشمن بعثی را مورد هدف قرار داد.

به گفته همرزمانش امیر اهل بصیرت بود و ولایت و در ماموریت‌های زیادی علیه دشمن بعثی، شجاعانه جنگید و همیشه این جمله را متذکر می شد: "هیچ وقت از پرواز خسته نمی‌شوم. وقتی از زمین به سوی آسمان بلند می‌شوم، خودم را به خدا نزدیک‌تر می‌بینم و دوست دارم بالا و بالاتر بروم."

1325437350 500 9369869ea2%281%29 رسم پرواز را از عقاب‌های سیستان و بلوچستان باید آموخت/ پرندگانی که از پرواز خسته نشدند

بالاخره این آرزوی قلبی در روز بیست و یکم بهمن ماه 1363 از طرف حق پاسخ داده شد و این خلبان شجاع بر اثر سانحه هوایی در شیراز در حین بازگشت از ماموریت به شهادت رسید.

امیر سرلشکر مرادقلی به آرزوی قلبی‌اش در آخرین پرواز از عمق آسمان لایتناهی به عز قدس الهی بال کشید و به جمع دیگر همرزمانش پیوست.

همرزمان شهید مرادقلی در خاطرات خود از وی آورده‌اند: روزی امیر هنگامی که بر فراز خلیج فارس پرواز می‌کرد چند هواپیمای آمریکایی هواپیمای امیر را احاطه کردند و در تماسی با امیر گفتند: "به خانه‌ات برگرد." امیر با صلابت و قاطعیت به آمریکایی‌ها پاسخ داد: "من در فضای خانه‌ام هستم، تو متجاوزی، برو به خانه‌ات که اینجا جای تو نیست و وی بار ها این جمله را تکرار کرد که تو متجاوزی! برگرد به خانه‌ات آمریکایی!"

از تفتان تا شلمچه

سرتیپ خلبان شهید محمدامین میر مرادزهی از دیگر عقابان تیز پرواز برادران اهل تسنن و بلوچ است که روحی به بلندای تفتان دارد و از این سرزمین عروجی ملکوتی به بهشت داشته است.

محمد امین که قهرمان بلوچستان نیز لقب دارد در یکم آذر ماه سال 1332 در روستای "سب" از توابع شهرستان سراوان در جنوب سیستان و بلوچستان چشم به دیده جهان گشود و در حوالی شلمچه در حالیکه سکان هدایت هواپیمای جنگنده جمهوری اسلامی ایران را در دست داشت مورد اصابت راکت دشمن قرار گرفت و پیکر پاک مطهرش در خاک قتل گاه مولایش حسین(ع) به یادگار ماند و مفقوالاثر شد.

محمدامین در همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای سرکوب غائله کردستان و مبارزه با  گروهک‌های مبارز ضد انقلاب کومله و دمکرات به همراه شهیدان چمران و سپهبد قهرمان صیاد شیرازی با تعدادی دیگر از همرزمان هوانیروز رخت پاسداری از میهن اسلامی بر تن کرد.

32432 orig%281%29 رسم پرواز را از عقاب‌های سیستان و بلوچستان باید آموخت/ پرندگانی که از پرواز خسته نشدند

وی پس از حضوری افتخار آمیز در کردستان سپس با آغاز جنگ تحمیلی روانه میدان نبرد علیه نیروهای متجاوز ارتش بعث عراق شد.

وی در عملیات‌های متعدد پدافند و آفندی همچون بیت ‌المقدس و رمضان شرکتی فعال  داشت و با نگاه تیز خود هیچ وقت اجازه تعرض دشمن را به خاک و اسمان میهن اسلامی نداد.

خلبان کبری

حاج گهرام پدر محمدامین که یکی از افراد معتمد و ریش سفید منطقه بود پس از تولد فرزندش لقبی از رسول مکرم اسلام را برای وی برگزید و در تربیت و تعلیم اسلامی و مذهبی او بسیار تلاش کرد.

هنگامی که محمد امین به سن 7 سالگی رسید و روانه مدرسه شد و تحصیل را تا سال چهارم دبیرستان ادامه داد تا اواخر سال 1353 هجری شمسی که به اتفاق تعدادی از  همکلاسی هایش در آزمون کتبی هوانیروز شرکت و بعد از گزینش به اسخدام هوانیروز درآمد.

وی دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، فن پرواز را با نمرات ممتاز طی و جهت ادامه خدمت به پایگاه پشتیبانی رزمی اصفهان  و گردان تک به عنوان خلبان بالگرد کبری انتخاب شد.

در سال‌های 1356 و 1357 با اوج گیری تظاهرات و مبارزات انقلابی و مردمی ملت بزرگ ایران علیه حکومت جبار ستمشاهی شرکتی فعال داشت تا اینکه پس از پیروزی انقلاب بنا به توصیه و سفارش والدین در تاریخ 6 اردیبهشت 1358 با بررسی و تحقیقات لازم با همسر مورد علاقه‌اش که اهل تهران و از خواهران متدین و مذهبی شیعه بود ازدواج کرد  ثمره این ازدواج دو فرزند دوقلو به نام‌های بابک و بهاره است.

پاکسازی اشرار

در سال 1360 که تعداد 33 تن از پرسنل نیروهای انتظامی در منطقه گشت و کوه سفید شهرستان سراوان توسط اشرار به شهادت رسیدند و منطقه نیاز به پشتیبانی هوانیروز داشت محمد امین به همراه همرزمانش با 5 فروند هلیکوپتر به سراوان عازم شد و به سرکوبی اشرار و عوامل دشمن پرداخت و منطقه را از شر اشرار مسلح پاکسازی کرد.

با شروع جنگ تحمیلی توسط رژیم بعثی عراق علیه مرز و بوم اسلامی‌مان، با میل و اشتیاق و افتخار در جبهه حضور یافت و در نبرد حق علیه باطل تلاش‌ها و رشادت‌‌های فراوان از خود بروز داد.

همرزمانش شهامت و دلیری و تلاش وافر و علاقه شدید او به دفاع از خاک عزیز کشورمان و رشادت‌‌ها و از خودگذشتگی‌هایش را نشانه شخصیت والای او می‌دانستند.

اخلاق و رفتار این شهید زبانزد همگان بود و وی همیشه می‌گفت: "تا خون در بدن داشته باشم، اجازه نمی‌دهم یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن پلید بیفتد."

عروج به آسمان

خلبان محمدامین میرمرادزهی که نقش فعالی در هوانیروز و در دفع و شکستن حصر دشمنان داشت سرانجام برای آخرین بار در تاریخ 19تیرماه 1361 به منطقه جنوب "دارخوین" اعزام و در عملیات رمضان شرکت کرد.

روز 23 تیر ماه 1361 با توجه به اینکه نوبت پروازی این خلبان شجاع نبود اما وی با اصرار و درخواست از فرمانده عملیات پروازی موفق به جلب رضایت وی جهت پرواز برای پشتیبانی از رزمندگان عملیات رمضان شد.

محمد امین در همین روز 3 مرحله پرواز و موفق به حصر یک گردان رزمنده در محاصره دشمن شد  و بالاخره در ساعت 15:30 در حالی که آخرین موشک و راکت‌های خود را بر سر دشمن ریخت در حوالی نهر کتیبان بین بصره و شلمچه با کمک خلبان و همرزم خویش زنده یاد شهید ایرج عیوضی بر اثر اصابت موشک مالیوتکای دشمن بالگردش منهدم و هر دو خلبان به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

بالگرد جاوید الاثر شهید میرمرادزهی طی عملیات غرورآفرین برون مرزی 23 تیرماه 61 پس از رشادت های فراوان در داخل خاک عراق سقوط کرد تا کالبدش در خاک قتل گاه مولایش حسین (ع) به یادگار گذاشته شود و هنوز پیکر مطهر این شهید والامقام به وطن برنگشته و مفقود الاثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، وی در فرازی از وصیتنامه خود آورده است: "خدایا تو را شکر می‌گویم که این فرصت را به من دادی تا ایمانم را به تو بیازمایم و پا در راه پر شکوه شهادت بگذارم. خدایا تو را شکر می‌گویم که این امکان را به ما دادی که در مبارزه حق و باطل در جبهه حق تا آنجا که می‌توانیم از ایادی شیطان بکشیم و پیروز گردیم و اگر کشته شدیم به پیروزی بزرگتری نائل شویم."

پرنده‌ای که به آشیانه‌اش بازگشت

سرلشگر شهید عبدالرضا بختیاری از دیگر شهدای خلبان سیستان و بلوچستان است که در سال 1352 وارد ارتش شد.

عبدالرضا بختیاری در زابل متولد و تحصیلات را تا پایان دبیرستان در مشهد مقدس به پایان رسانده بود و اولین یگان خدمتی او پس از گذراندن دوره‌های نظامی تخصصی پرواز بالگرد در پایگاه هوانیروز کرمان بود.
او از خلبانان جان بر کفی بود که رزم و ایمانش نسبت به پروردگار متعال زبانزد همکاران بود.

با شروع جنگ تحمیلی ضمن حضور در جبهه های جنگ از شرکت در ماموریت های مبارزه با سواگران مرگ و اشرار نیز سرباز نمی‌زد.

عملیات های ثامن الائمه ، فتح المبین و بیت المقدس پروازهای جسورانه این خلبان هوانیروز را در رزم با دشمن گواهی می دهند.

مرداد ماه 1361 بختیاری ماموریتی تازه برای سرکوب اشرار و مقابله با سوداگران مرگ در منطقه زاهدان می گیرد و از همین رو به همراه خلبان کریمی و درجه دار محمد قنبری مطلوب و سرگرد شهرکی  در عملیاتی که در منطقه زاهدان داشتند پس از قلع و قمع قاچاقچیان مواد مخدر بالگرد آنها دچار سانحه می‌شود.

خلبان بختیاری و سه همراهش که در عملیات‌های متعددی در دوران دفاع مقدس شرکت داشتند در این عملیات پس از سقوط به درجه رفیع شهادت افتخار پیدا میکنند و این پرنده سبک بال به آشیانه خود در سیستان باز می‌گردد.

کد خبر: 101703

کد حبرنگار:

منبع:مهر

نوشته شده توسط پایگاه تحلیلی سفیر هراز در پنجشنبه,3 مهر , 1393, 12:19 چاپ

 




موضوع مطلب :


شنبه 93 مهر 5 :: 1:43 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی
زاهدان / واحد مرکزی خر / اجتماعی / - همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره خلبانان شهید سیستان و بلوچستان امروز در پایگاه دهم شکاری برادران شهید دل حامد در بندر کنارک برگزار شد . - این مراسم با حضور همزمان ،خانواده شهدای خلبان استان شهیدان مراد قلی ، میرمرادزهی ، بختیاری و مسئولان لشکری وکشوری، علما تشیع و تسنن شهرستان و مسئولان استان برپا شد ...
دریافت خبر :
پنجشنبه 03 مهر 1393 ساعت 20:44
منبع خبر :
طبقه بندی خبر :




موضوع مطلب :


شنبه 93 مهر 5 :: 1:39 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی
یادواره شهدا خلبان سیستان و بلوچستان در بندر کنارک
1393\07\03 - 8:34 PM

زاهدان / واحد مرکزی خر / اجتماعی /

همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره خلبانان شهید سیستان و بلوچستان امروز در پایگاه دهم شکاری برادران شهید دل حامد در بندر کنارک برگزار شد .
این مراسم با حضور همزمان ،خانواده شهدای خلبان استان شهیدان مراد قلی ، میرمرادزهی ، بختیاری و مسئولان لشکری وکشوری، علما تشیع و تسنن شهرستان و مسئولان استان برپا شد .
امیر سرتیپ برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در این مراسم بااشاره به ایثارگریها و دلاور مردیهای رزمندگان اسلام و خلبانان نیروی هوای ارتش گفت : خلبانان با جانفشانی در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم 230 شهید از کیان میهن اسلامی در برابر تجاوز دشمنان حراست کردند .
دراین مراسم از خانواده شهدای خلبان استان سیستان وبلوچستان قدردانی شد .
0002



موضوع مطلب :


شنبه 93 مهر 5 :: 1:38 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

 

یادواره سرلشکر شهید امیر مرادقلی و شهدای خلبان سیستان و بلوچستان در کنارک برگزار شد
پنج شنبه 3 مهر 1393 - ساعت 11:26:51
0
 

یادواره سرلشکر شهید خلبان امیر مرادقلی و شهدای خلبان استان سیستان و بلوچستان صبح امروز پنجشنبه 3 مهر در پایگاه دهم شکاری کنارک برگزار شد.

 

یادواره سرلشکر شهید امیر مرادقلی و شهدای خلبان سیستان و بلوچستان در کنارک برگزار شد

یادواره سرلشکر شهید امیر مرادقلی و شهدای خلبان سیستان و بلوچستان در کنارک برگزار شد

به گزارش طلوع کنارک،بمنابست سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس، یادواره سرلشکر شهید خلبان امیر مرادقلی و شهدای خلبان استان سیستان و بلوچستان با حضور جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده شهدای خلبان،شهیدمرادقلی،شهید میرمرادزهی ،شهید بختیاری و جمعی از معتمدین،مسئولین،فرماندهان نظامی و انتظامی،علمای اهل سنت و تشیع و آحاد مردم در پایگاه دهم شکاری برادران دل حامد شهرستان کنارک برگزار شد.

امیر سرتیپ برخور جانشین نیروی هوایی ارتش در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشت و اظهار کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس 230 نفر خلبان نیروی هوایی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به مقام والای شهیدان، سرلشکر امیر مرادقلی ، سرتیپ خلبان شهید محمدامین میر مرادزهی و سرلشکر شهید عبدالرضا بختیاری از شهدای خلبان استان سیستان و بلوچستان گفت: شهامت،دلیری و تلاش وافر از ویژگیهای بارز این شهیدان بوده است.

در ادامه این مراسم،هدایت الله میرمرادزهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی و برادر شهید میرمرادزهی با اشاره به جایگاه و مقام والای شهیدان گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان برای ما یک وظیفه است.

گفتنی است:در پایان این مراسم از خانواده شهدای خلبان استان سیستان و بلوچستان تجلیل بعمل آمد.

لازم به ذکر است:در حاشیه این مراسم نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوایی نیز برپا و معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

 

 




موضوع مطلب :


شنبه 93 مهر 5 :: 1:36 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی