سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




 

http://8pic.ir/images/48139430594067053365.jpg

   شهید غلامعلی بارکزایی فرزند غلامحسین در فروردین 1342 در خانواده ای مستضعف در یکی از قریه های علی آباد کتول از توابع شهر گرگان چشم به جهان گشود . در این زمان به دلیل جو ارباب و رعیتی که به زندگی روستائیان حکمفرما بود که در مقابل کار زیاد مزدی  کم عاید می شد و از دشوارترین و پر رنج ترین مقاطع زمان برای روستائیان محسوب می شد به شهر زاهدان کوچ کردند . دوران راهنمایی را در زاهدان تکمیل و وارد دبیرستان گردید.

   ایشان اولین فردی بود که در مدرسه اعلامیه ها و عکس های امام ( ره ) را بین دانش آموزان پخش می کرد . او در تمامی صحنه های انقلاب حضور فعال و چشمگیری داشت . پس از پیروزی انقلاب در اتحادیه ی انجمن های اسلامی به عنوان مسئول اتحادیه فعالیت موثری در بیداری دانش آموزان و رشد فکری آنها داشت . همه دوستان و دانش آموزان را به خواندن رساله امام و قرائت و تعلیم قرآن تشویق و تربیت می نمود و خود نیز در سپاه به فعالیت مشغول بود و بعداً عضو رسمی سپاه پاسداران شد.

   غلامعلی دارای اخلاقی پسندیده و رفتاری شایسته و برجسته بود و نسبت به پدر و مادر و برادران و خواهران بسیار مهربان بود و با آنها با احترام رفتار می کرد و در مشکلات به همگان کمک می کرد و از زمانی که عضو سپاه شد کمتر به خانه می آمد و اغلب اوقات در مأموریت به سر می برد و هنگامی که به خانه می آمد چند ساعتی بیش در خانه نبود . اکثر روزها را روزه دار بود و شب ها را در مساجد به دعا مشغول بود و بالاخره به آرزوی دیرینه اش شهادت رسید و نامش در جاودانگان تاریخ ثبت گردید.

وصیت نامه : پدر و مادر عزیز شما می دانید رضایت شما رضایت خداوند است از شما می خواهم از دردسرهایی که به شما داده ام و ناسپاسی هایی که شما از من دیده اید از شما طلب عفو می کنم و طلب آمرزش می کنم و امیدوارم مرا ببخشید و برایم دعا کنید . مادر جان و پدر جان برایم اندوهگین و ناراحت نباشید زیرا من از خدا بودم و به سوی خدا می روم و هرگاه مرا یاد کردید برایم طلب آمرزش کنید.

 




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 آبان 21 :: 11:53 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی