سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




 

http://www.vivaupload.ir/images/qlvta57bvp5fei9ij8.jpg

جانباز حاج حسین لایق مرادقلی در سال 1345 در روستای دولت آباد شهرستان زابل به دنیا آمد دوران ابتدایی را در این روستا و دوران راهنمایی را در روستای سدکی به اتمام رساند . 2 سال اول دبیرستان را در دبیرستان امام خمینی زاهدان تحصیل و در این مدت بهمراه هم کلاسی هایش اقدام به شعار نویسی و پخش اعلامیه بر علیه رژیم ستمشاهی می نمود .

    در سال 1356 بمنظور ادامه تحصیلات  در کنار برادرش به کرمان رفت و بهمراه برادرشان حاج غلامحسن که قاری قرآن بود به فعالیتهای انقلابی اش ادامه داد حتی در هنگام به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط گارد شاهنشاهی ایشان و برادرشان بهمراه تعدادی از دوستانشان در آن مسجد حضور داشته و در حال برنامه ریزی بودند که بلافاصله متفرق می شوند .

    در سال 1362 به استخدام شهربانی سابق درآمد مهر 1363  بمدت 3 ماه داوطلبانه به جبهه اعزام شد. پس از آن به تهران منتقل و در کلانتری 21 مشغول بکار تا اینکه د ر تاریخ 1365/12/19 به زاهدان  برگشت  و در زندان مرکزی زاهدان به خدمتشان ادامه داد سال 1367 مجددا به جبهه اعزام و همراه شهید میر حسن  میر حسینی و سردار حاج محب فارسی مدتی را  در جبهه مشغول به خدمت بود تا اینکه با تک دشمن بعثی در منطقه عملیاتی شلمچه مجروح و مفتخر به درجه جانبازی 20 درصد می شوند .    حدود چهار سال سابقه  مناطق جنگی و مابقی خدمتشان رادر منطقه عملیاتی درگیر استان مشغول خدمت بودند . ایشان در تاریخ 1388/2/1 از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بازنشسته می شوند .

 

 




موضوع مطلب :


چهارشنبه 92 آبان 8 :: 7:26 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی