سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




http://www.vivaupload.ir/images/kgli9e9e4zeftkitfjf.jpg

 

 

    حاج علی مرادقلی گلی فرزند رضا (نوه اکبر ذوالفقار) در سال 1339 در روستای خمک از توابع شهرستان زهک در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. دوران کودکی و تحصیلات ابتدائی را در روستای خمک و راهنمائی را در شهر زهک گذراند و جهت ادامه تحصیل در دبیرستان به زاهدان آمد و در دبیرستان 6 بهمن آن زمان واقع در مقابل لشکر 88 زرهی زاهدان در رشته راه و ساختمان موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و سپس در همین رشته موفق به اخذ مدرک فوق دیپلم گردید.

وی در سال 1358 با فرمان رهبر انقلاب مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین به عضویت بسیج در آمد و در تاریخ 1/1/1360 بصورت داوطلبانه به جبهه اعزام و در آبادان مستقر و در عملیات حصر آبادان شرکت داشتند و درتاریخ 15/3/1360 در عملیات ثامن الائمه از ناحیه سر مورد اصابت تیر دشمن و از ناحیه دست چپ مورد اصابت ترکش قرار گرفت که به بیمارستانی در مشهد منتقل گردید .

وی در تاریخ 1/9/1361 به استخدام اداره کل راه و ترابری سابق (اداره کل راه و شهر سازی) در آمد و پس از مدتی در خرداد ماه 1367 مجدداً به جبهه اعزام ودر منطقه بستان_ چنانه مستقر و تا سال 67 تا ده روز بعد از قبول قعطنامه 598 شورای امنیت در آن منطقه حضور داشتند.

پس از جنگ مدت 17 سال فرمانده پایگاه مقاومت شهید کیخا اداره کل راه وشهرسازی بوده اند . ضابط ویژه قضایی بسیج می باشند از سال 65 تا سال 89 به عنوان کارشناس ساخت پل های اداره کل راه وشهر سازی استان س وب بوده اند. ایشان در طول خدمت 17 پروژه بزرگ از جمله ساخت پل  ماشکید سراوان که بزرگترین پل در سطح استان با طول 245  متر را در طول یک سال به پایان رسانده اند.

_با پیگیریهای ایشان کارخانه اسفالت سراوان از اهواز به این استان انتقال و در سه راهی سیب سوران راه اندازی گردید.

_ایشان پس از 33 سال خدمت در تاریخ 01/10/89 بازنشست گردیدو مدت 6 ماه سابقه حضور در جبهه و 10 درصد جانبازمی باشد .

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آذر 17 :: 12:32 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی