سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




http://www.vivaupload.ir/images/3k0y1rnhlukk9wn1ykm.jpg

ایثارگر و رزمنده احمد علی مرادقلی فرزند عیسی

احمد علی مرادقلی فرزند عیسی در تاریخ 1338 در خانواده مذهبی و دوستدار اهل بیت در روستای کلوخی از توابع شهرستان زهک به دنیا آمد و دوران ابتدائی را در دبستان فروغی یادگار گذراند . دوران راهنمائی را از سال 1351 در شهرستان زهک به پایان رساند دوران دبیرستان را به مدت یک سال در شهرستان زابل و مجدداً به زهک رفته و ادامه دادند با توجه به اینکه در سال های 1357 اوج راهپیمائی ها در شهرستان زابل هم زمان با ماه محرم آغاز گردید بود وی نیز درس را رها و به شهرستان زابل در نزد برادرش غلام حیدر آمده و همراه پسر عمویش محمود مرادقلی و برادرش غلام حیدر مرادقلی در راهپیمائی ها شرکت می نمودند شبها تحت عنوان هیئت های مذهبی عزادار با تجمع اقشار مختلف مردم در مقابل مسجد حکیم شهرستان زابل با رهبریت روحانی بزرگوار حضرت آیت الله محمد تقی حسینی طباطبائی دسته جات راه می افتاد و شکل راهپیمائی به خود می گرفت و شعار الله اکبر، استقلال آزادی جمهوری اسلامی، مرگ بر شاه، درود بر خمینی و ...... سر می دادند.

در ان زمان رئیس شهربانی به نام سرگرد شاهرخ همیشه در آنجا حضور می یافت و فقط مردم را به آرامش دعوت می کرد و حتی وی همراه راهپیمایان حرکت می کرد.

در سال 1361 جهت خدمت سربازی از ارتش جمهوری اسلامی جهت آموزش به کرمان اعزام و سپس به لشکر 28 کردستان شهرستان سنندج انتقال گردید مدت 21 ماه در لشکر 28 کردستان خدمت و در درگیری با گروهک های کومله و دمکرات شرکت داشتند.

وی مدت 3ماه از طریق لشکر 28 به مریوان اعزام و درعملیات والفجر 4 شرکت داشتند. پس از پایان خدمت سربازی در سال 1363 به استخدام بانک سپه شهرستان زابل در آمده و پس از 26 سال خدمت در سال 1387 بازنشست گردید.              

 




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 آذر 19 :: 9:10 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی