سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




زندگینامه اولین شهید انقلاب در استان معلم شهید مهندس تیمور مرادقلی

یاد شهیدان را برجسته کنید ، زنده کنید ، خاطره آنها را حفظ کنید  . مقام معظم ولایت ورهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) 

      در سومین روز شهریور سال 1329 صدای نوزادی از خانواده ای مذهبی ، متدین و مستضعف در شهر زاهدان به گوش رسید. پدر نام تیمور را بر فرزندش نهاد و به او رسم مردانگی و جوانمردی و گذشت آموخت. شهید تیمور هنگامی که تحصیلات ابتدائی را در دبستان امیر معزی به پایان رساند پدر بزرگوارش را ازدست داد و در همان اوایل نوجوانی سرپرست مادر از کار افتاده و برادر و خواهرش شد. در امتحانات نهایی رشته برق هنرستان صنعتی ششم بهمن سابق زاهدان شرکت و در سال تحصیلی 48_ 49 موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. در مرداد ماه 1353  ازدواج کرد و حاصل این ازدواج 2  فرزند پسر است که الحمدالله با مدیریت بسیار خوب همسر شهید هر کدام در حال حاضر سندی برای خدمتگزاری به نظام و حفظ آثار آن شهید گرانقدر هستند .

ورود به آموزش و پرورشو انجام فعالیتهای علمی آموزشی

      تیمور پس از اخذ مدرک دیپلم ابتدا به عنوان آموزگار سپاه دانش مشغول به خدمت مقدس معلمی در شهرستان کاشمر شد و بدلیل پایبندی به مقررات و انضباط کاری ، خوش برخورد بودن و جدیت در تدریس پس از گذراندن دوره دانشسرا در سال 1351_1352 به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آمد . پس از مدت کوتاهی ایشان بعنوان مدیر دبستان روستای فرگ شهرستان کاشمر انتخاب و در طول این مدت رئیس اداره آموزش و پرورش کاشمر بارها از عملکرد ایشان اظهار رضایت و قدر دانی می نماید .

ایشان اعتقاد خاصی به خدمت در مناطق محروم داشت طی مکاتبه ای با رئیس آموزش و پرورش شهرستان تعهد می نماید در صورت موافقت برای ادامه تحصیل تا پایان خدمت صرفاً در روستاها و مناطق دور افتاده خدمت نماید . لذا موافقت می شود ضمن خدمت به تحصیلات عالیه خود در رشته مهندسی برق ادامه می دهد.

اوج گیری مبارزات و انتقال ایشان به زاهدان

      شهید تیمور از ابتدای ورود به آموزش و پرورش جز نیروهای انقلابی بود . به بزرگان فامیل احترام می گذاشت و به نماز اول وقت و شرکت در مجالس دینی اهمیت خاصی قائل بود. سال 1356 به زاهدان منتقل و بعنوان دبیر حرفه و فن مدارس زاهدان مشغول بکار شد اما آنچه که مهم است عقیده و ایمان این شهید بزرگوار به خدمت به اسلام و کسب علم و تخصص بود سال 1351 پس از طی دوران خدمتش در سپاه دانش نامه ای را به وزیر وقت آموزش و پرورش نظام ستمشاهی می نویسد و در آن نامه توصیه می کند : کشور عزیز ما در راه تمدنی بزرگ گام        بر می دارد و کلیه آحاد ملت وظیفه دارند که در راه رسیدن به این هدف مقدس کوشا باشند. ایشان وظیفه یک معلم را فرا گرفتن هرچه بهتر و بیشتر علم و دانش می داند تا با استفاده از آن بتواند به وظیفه مهم و نقش حساسی که در اجتماع به او گذاشته شده به نحو شایسته عمل نموده و دانش آموزان و نوجوانان را افرادی پر ثمر و دانشمند به بار آورد.

      وی همزمان با اوج گیری مبارزات انقلابی به رهبری امام خمینی (ره) علاوه بر شغل معلمی به عنوان دانشجوی رشته مهندسی برق در حال تحصیل و نقش بسیار تاثیر گذاری را در روشنگری دانش آموزان و اقوام و مردم شریف زاهدان داشت و بدین منظور و بنا به ارتباطی که با حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد تقی طباطبایی و روحانی مبارز شیخ غلامرضا مرادقلی (عربشاهی مقدم) برقرار کرده بود ازکاشمر به زاهدان انتقال یافت . از جمله فعالیتهای وی پخش بیانیه ، توزیع اطلاعیه ها و تصاویر حضرت امام (ره) و برگزاری و شرکت در جلسات ضد رژیم بود.

      شهید والا مقام تیمور مرادقلی از برگزار کنندگان و اداره کنندگان راهپیمایی 17 بهمن ماه سال 1357 بود که در حین راهپیمایی بر اثر حمله نیروهای ضد انقلاب با اتومبیل به صفوف انقلابیون به درجه رفیع شهادت نائل و در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.

برای شادی ارواح طیبه شهدا و سلامتی و طول عمر با عزت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای صلوات

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 بهمن 13 :: 12:58 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی