سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




 

یادواره شهید تیمور مرادقلی در زاهدان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: با حضور مسئولان استانی و کشوری، نخستین یادواره شهید تیمور مرادقلی در زاهدان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان ، استاندار سیستان و بلوچستان در سالروز شهادت نخستین شهید انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان با خانواده این شهید دیدار کرد.

هفدهم بهمن ماه سالروز شهادت نخستین شهید انقلاب اسلامی در شهر زاهدان است.

شهید «تیمور مرادقلی“ معلمی مبارز و انقلابی که در 17 بهمن سال 57 به دست عوامل جنایتکار رژیم ستم شاهی به شهادت رسید.

علی اوسط هاشمی در دیدار با خانواده شهید تیمور مرادقلی با تبریک دهه فجر پیروزی انقلاب، اظهار کرد: شما فجرآفرینان واقعی هستید چرا که نقش اصلی را در این پیروزی ایفاکرده‌اید و بهترین کسان خود را در راه به ثمر رسیدن این انقلاب تقدیم کرده‌اید.

وی افزود: ما امروز متنعم از محصولات این حرکت با ارزش شهیدان هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهید مرادقلی معلمی بزرگوار بود که حضور و ارتباطش با دانش آموزان با عشق و ایمان راسخ و با یک حرکت فرهنگی همراه بوده است، درود می‌فرستیم به روح بلند این شهید بزرگوار.

هاشمی گفت: باید موضعی را انتخاب کنیم که با افکار شهید منطبق باشد و بتوانیم این افکار را در جامعه برجسته کنیم و با اعتقاد و باور، اهداف شهیدان را قوت ببخشیم.

شهید تیمور مرادقلی، همزمان با اوج گیری مبارزات انقلابی به رهبری امام خمینی (ره) علاوه بر شغل معلمی به عنوان دانشجوی رشته مهندسی برق در حال تحصیل و نقش بسیار تاثیرگذاری را در روشنگری دانش آموزان و اقوام و مردم زاهدان داشت.

از جمله فعالیت‌های وی پخش بیانیه، توزیع اطلاعیه‌ها و تصاویر حضرت امام (ره) و برگزاری و شرکت در جلسات ضد رژیم بود.

شهید والا مقام تیمور مرادقلی از برگزار کنندگان و اداره کنندگان راهپیمایی 17 بهمن ماه سال 1357 بود که در حین راهپیمایی بر اثر حمله نیروهای ضد انقلاب با اتومبیل به صفوف انقلابیون به درجه رفیع شهادت نائل و در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.

نخستین یادواره  معلم شهید تیمور مرادقلی (نخستین شهید انقلاب اسلامی) امروز 17 بهمن در سالروز شهادت این شهید  با حضور چهره‌های لشکری و کشوری در مجتمع فرهنگی اشراق زاهدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ آ

 




موضوع مطلب :


پنج شنبه 92 بهمن 17 :: 9:38 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی