سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




ا برگزاری یادواره شهید تیمور مرادقلی اولین شهید انقلاب اسلامی در زاهدان ا

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین یادواره شهید مهندس تیمور مرادقلی اولین شهید انقلاب اسلامی در زاهدان برگزار خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نخستین نشست یادواره شهید مرادقلی اظهار داشت: ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی ایران مدیون شهیدان هستند به همین خاطر تجلیل از شهیدان وظیفه ذاتی ماست. تجلیل شایسته از مقام شهدا بر ما فرض است و باید از آنانی که در مسیر پیروزی انقلاب کوشا بودند و اکنون در میان ما نیستند، از خانواده آنان تقدیر شود.

وی با بیان نخستین یادواره تیمور مرادقلی اولین شهید انقلاب اسلامی در زاهدان در سال 57، 17بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار می شود، افزود: هدف اصلی از برگزاری یادواره شهدا همانطور که از اسمش بر می آید زنده کردن و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست، ما باید امروز برای شهدا کار کنیم همانطوری که آنها یک روز برای ما کار کردند و ثمره اش یک عمر باقی می ماند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: شرکت در حماسه شهیدان هموزن شرکت در جهاد شهیدان به حساب می آید.

دانشی بیان داشت: نصب بنر در سطح شهر، توزیع ویژه نامه انفرادی شهید تیمور مرادقلی، توزیع بروشور و مستند سازی زندگی نامه شهید از طریق رسانه ملی از جمله برنامه های جانبی قبل از برگزاری یادواره انفرادی شهید مرادقلی خواهد بود.

وی افزود: در یادواره شهدا از خانواده شهید مرادقلی با لوح سپاس مورد تقدیر قرار می گیرند.

دانشی اضافه کرد: برای برگزاری هر چه باشکوه تر نخستین یادواره شهید مرادقلی دومین نشست این یادواره با حضور استاندار و یا یکی از معاونین وی در آینده نزدیک پیش بینی شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود با پاسداشت سالروز قیام خونین مردم قم، ادامه داد: در آن دوران قیام خونین مردم قم در سال 1356 هجری شمسی مبنا و حرکت ملت ایران برای سرنگونی نظام شاهنشاهی قرار گرفت.

گفتنی است؛ در این مراسم پسر و برادر شهید مرادقلی، زینلی مشاور استاندار در امور ایثارگران، مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در استان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زاهدان و نماینده صدا و سیما حضور داشتند.

 




موضوع مطلب :


جمعه 92 بهمن 18 :: 10:59 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی