سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




 

 دیدار استاندار با خانواده اولین شهید انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان

» سرویس: فرهنگ حماسه - حماسه

استاندار سیستان و بلوچستان در سالروز شهادت اولین شهید انقلاب اسلامی این استان با خانواده شهید دیدار کرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در دیدار با خانواده شهید تیمور مرادقلی ضمن تبریک دهه فجر پیروزی انقلاب، کرد: شما فجرآفرینان واقعی هستید چرا که نقش اصلی را در این پیروزی ایفا کردید و بهترین کسان خود را در راه به ثمر رسیدن این انقلاب تقدیم کردید. ما امروز متنعم از محصولات این حرکت با ارزش شهیدان هستیم. شهید مرادقلی معلمی بزرگوار بود که حضور و ارتباطش با دانش‌آموزان با عشق و ایمان راسخ و یک حرکت فرهنگی بوده است.


هاشمی ادامه داد: باید موضعی را انتخاب کنیم که با افکار شهید منطبق باشد و بتوانیم این افکار را در جامعه برجسته کنیم و با اعتقاد و باور، اهداف شهیدان را قوت ببخشیم.

 

به گزارش ایسنا،تیمور مرادقلی، همزمان با اوج گیری مبارزات انقلابی به رهبری امام خمینی (ره) علاوه بر شغل معلمی، به عنوان دانشجوی رشته مهندسی برق در حال تحصیل بود و نقش بسیار تاثیرگذاری در روشنگری دانش‌آموزان و اقوام و مردم زاهدان داشت. از جمله فعالیتهای وی پخش بیانیه، توزیع اطلاعیه و تصاویر حضرت امام (ره) و برگزاری و شرکت در جلسات ضد رژیم بود. مرادقلی از برگزارکنندگان و اداره کنندگان راهپیمایی 17 بهمن ماه سال 1357 بود که در حین راهپیمایی بر اثر حمله نیروهای ضد انقلاب با اتومبیل به صفوف انقلابیون به درجه رفیع شهادت نائل و در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.

 

نخستین یادواره معلم شهید تیمور مرادقلی ( نخستین شهید انقلاب اسلامی ) روز گذشته 17 بهمن در سالروز شهادت این شهید با حضور چهره‌های لشکری و کشوری در مجتمع فرهنگی اشراق زاهدان برگزار شد. 

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 بهمن 20 :: 3:1 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی