سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




http://www.vivaupload.ir/images/yd72b097bhn17cbqpc.jpg

پیشسکسوت ،حافظ ، استاد و قاری برجسته استانی و کشوری


 پیشکسوت و قاری برجسته استان و کشور حاج غلام حسن مرادقلی فرزند بدیل در پنجم شهریور ماه سال 1336 در روستای دولت آباد از توابع شیب آب شهرستان زابل درخانواده ای مذهبی و دوستدار اهل بیت(ع) بدنیا آمد دوران ابتدایی را در     زادگاهش روستای دولت آباد گذراند و در سال 1350 موفق به اخذ مدرک تحصیلی گردید . دوران راهنمایی را در مدرسه راهنمایی علی ایرامنش و دیپلم را از مدرسه غیرانتفاعی سناء کرمان گرفت. در این مدت به صورت مخفیانه با نیروهای انقلابی و مبارز همکاری داشتند و در زمان به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان توسط ایادی رژیم شاهنشاهی در جمع مبارزین در آن مسجد حضور داشتند . با اوج گیری انقلاب اسلامی در سال 1357 به استخدام شهربانی سابق درآمد ه و حدود 8 سال در کرمان خدمت نمود  . 

در مدت خدمت در کرمان از محضر حجت الاسلام سید جلیل هاشمی و سید ابوتراب هاشمی که از مبارزین انقلاب بودند کسب فیض نموده در سال 1366 به زاهدان انتقال و در اداره کل زندانهای استان سیستان و بلوچستان بعنوان مسئول فرهنگی شروع بکار نمود .

ورود ایشان به مباحث قرآنی از همان دوران طفولیت در مکتب خانه روستای دولت آباد بوده و در نزد دو نفر ازبزرگواران به نامهای حاجی کیخا و محمد حسین کیخا دوره هجی را گذرانده است از آنجا که پدرشان از شوق و استعداد غلامحسن به خوبی واقف بود وی را تشویق به فراگیری آموزش قرآن کریم می نمود و همیشه این خواسته را از خداوند متعال داشت که حداقل یکی از فرزندانشان قاری قرآن شود که الحمدالله به آرزویش رسید

با ورود به شهربانی سابق و اشتغال به کار در عقیدتی سیاسی به مدت 6 ماه برای گذراندن دوره به تهران اعزام شدند و در آنجا از محضر اساتیدی همچون استاد اربابی صوت و لحن، استاد دکتر سید محسن موسوی نویسنده کتاب حلیت قرآن تجوید ، استاد محمدعلی اوحدی اهل خراسان رضوی صوت و لحن را تلمذ نموده و بقیه را با عنایت خداوند و دعای پدر و مادر و تشویش برادران و اقوام پیشرفت داشته اند.استاد مرادقلی در مسابقات قرآنی، استانی و کشوری شرکت و مقام های ممتازی را کسب نمودند.

    در نشست هایی که با اساتید کشوری و بین المللی داشته اند بارها به وی پیشنهاد رفتن به تهران و خارج از کشور شده است .  یکی از اساتید مصری در جمع خصوصی به ایشان اعلام داشته اند حیف شما که در اینجا مانده اید این جا جای پیشرفت ندارد و کاش به مصر می آمدید اما ایشان به خاطر عشق به زادگاه و وطن رفتن از این استان و کشور را به صلاح ندانست و این شد که الحمد لله در حال حاضر یکی از افتخارات استان و قوم مراد قلی و بارکزایی می باشد.

 

http://www.vivaupload.ir/images/he3rd5wb3g9etkl65rtx.jpg

برخی از مقام ها و مسئولیتهای قرآنی استاد غلامحسن مرادقلی به شهر ذیل می باشد:

 حافظ 25 جزء قران مجید 

کسب مقام اول مسابقات قرآنی شهربانی های کل کشور

-     کسب مقام اول مسابقات قرائت قرآن ادارات کل زندانهای کشور در استان کرمانشاه 

-     کسب مقام اول مسابقات کشوری حفظ قرآن در استان فارس 

-     کسب مقام دوم مسابقات کشوری قرائت قرآن کریم در حسینیه گوهرشاد مشهد 

-  کسب مقام سوم مسابقات قرآن کریم رشته قرائت پس از ادغام نیروی انتظامی در تهران                    کسب مقام پنجم اولین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح ج ا ایران سال 137                      شناخته شدن ایشان بعنوان پیشکسوت قرآن در استان سیستان و بلوچستان سال 1389                عضو هئت داوران قرآن در استان سیستان و بلوچستان

-      گذراندن دوره های داوری قرآن کریم زیر نظر سازمان اوقاف در تهران

-      کسب مقام دوم مسابقات سراسری قرآن که در تهران برگزار شد 

-      کسب گواهینامه دوره تربیت قرآن سازمان تبلیغات تهران در تاریخ 1/1/60 

-      انتخاب ایشان بعنوان چهره ماندگار قرآنی کشور و نیروهای مسلح در سال 86

-      عضو شورای عالی امور قرآن و عترت کشور

-      عضو هئت داوران هشتمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن روستائیان سراسر کشور 

-      کسب تقدیرنامه از آقای حمید محمدی مشاور و رئیس مرکز علوم قرآنی کشور 

-      کسب مقام سوم مسابقات قرائت قرآن کریم ستاد کل نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران در سال 73

-      مسئول دارالقرآن اداره کل زندانهای سیستان و بلوچستان

-     کسب عنوان پیشکسوت قرآنی دربین بازنشستگان نیروی مسلح استان در سال 1389 

-      کسب مقام دوم مسابقات سراسری قرآن کریم ستاد نیروهای مسلح در سال 65 در رشته حفظ 

-      کسب مقام سوم مسابقات کشوری گروه های مددجویی اداره کل زندانهای کشور 

-     داور هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم کارکنان ادارات کل زندانهای کشور در مشهد

-    مسئول دارالقرآن اداره کل بازنشستگان سیستان و بلوچستان

     ایشان دارای سیزده سال سابقه همکاری در خصوص علوم قرآنی با اداره کل ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات و اداره کل اوقاف استان سیستان و بلوچستان و سایر نهادها بوده و موفق به دریافت صدها لوح تقدیر شده اند و در حال حاضر نیز به عنوان استاد علوم قرآنی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان، لشکر 88 زرهی استان سیستان و بلوچستان، سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تیپ 110 تکاور سلمان فارسی، اداره کل بازنشستگی استان سیستان و بلوجستان، اداره کل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، ادراه کل تبلیغات استان سیستان و بلوچستان و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سطح استان فعالیت دارند.و در حال حاضر یکی از اساتید برتر عوم قرآنی در استان می باشند .

    براساس طرح امام حسن مجتبی ستاد کل نیرو های مسلح ایشان از تاریخ1364/2/30تا سال 1368 در مناطق جنگی استان و بعد از آن تا تاریخ 1386/2/30 در مناطق عملیاتی درگیر مشغول به خدمت و بارها مورد تهدید قرار می گیرند اما با هوشیاری تهدیدات را پشت سر گذاشته اند .


 

 




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 آبان 7 :: 11:48 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی