سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




fof2wp2o74ypg8l42v.jpg

سرهنگ پاسدار  محمد علی عربشاهی مقدم

 سرهنگ عربشاهی مقدم در سال 1341 در روستای کلوخی از توابع بخش شهرکی و نارویی شهرستان زابل به دنیا آمد تا سال دوم دبستان در زادگاهش ادامه تحصیل و سپس با توجه به اینکه پدر بزرگوارشان روحانی مبارز  حضرت حجت الاسلام غلامرضا عربشاهی مدرس حوزه علمیه حکیم  شهرستان زابل بود و تردد به روستا برایشان مشکل نهایتا در شهر زابل ساکن شدند . ایشان مابقی تحصیلات خود را تا دیپلم در شهر زابل ادامه داد و به همراه پدرشان در حوزه علمیه تردد و ازمبارزات روحانیون آگاه می شد . اعلامیه های حضرت  امام (ره) را مطالعه می نمود ودر دوران دبیرستان با سایر دوستان ، برادر و دایی هایش محمود و احمد مرادقلی اقدام به شعار نویسی در سطح مدرسه و شهر زابل می نمودند . همزمان با اوج گیری مبارزات علیه رژیم ستم شاهی نقش فعالی را در راهپیمایی ها داشتند . 

     پس از پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران در تاریخ 27/9/59 به عضویت رسمی سپاه پاسداران استان درآمدند . در تاریخ 25/1/1362 همزمان با عملیات غرور آفرین والفجر مقدماتی به جبهه اعزام می شوند  . مرحله دوم در تاریخ 10/4/64 به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام و  بعنوان نیروی پشتیبانی عملیاتهای قدس 4 و 5 ،عاشورای 2،3و4 در منطقه هورالهویزه حضور و درعملیات والفجر 8 و فتح فاو شرکت می نماید . پس از جنگ تحمیلی در سال 1380 درآزمون دانشگاه ازاد قبول و به تحصیل مشغول می شود.

     سرهنگ محمد علی عربشاهی مقدم مدیر ایثارگران سپاه استان بود که  در تاریخ 28/12/89 با بیش از سی سال خدمت با درجه سرهنگی و رتبه 19 یا معادل سر لشکری بازنشست گردید  .            

 




موضوع مطلب :


شنبه 92 آبان 11 :: 2:7 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی