سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




http://www.vivaupload.ir/images/dtf94cjmm3co56pd0yf1.jpg

   رزمنده و مبارز انقلابی محمود مرادقلی فرزند مرحوم کربلایی محمد حسین در روستای کلوخی شهرستان زابل دیده به جهان گشود . دوره ابتدایی را در روستای یادگار و راهنمایی را در مدرسه ناصر خسرو زابل به پایان رساند . تحصیل در دبیرستان مصادف شد با شروع راهپیمایی بر علیه رزیم ستم شاهی اولین راهپیمایی از دبیرستان پهلوی سابق در زابل شروع و به طرف دبیرستان فردوسی ادامه و از آنجا به طرف مسجد حکیم .

   ایشان می گوید در مسیر راهپیمایی با شهید محمدتقی حسینی طباطبایی و سید صادق و فردی به نام قریسی مواجه و مردم به کمک دانش آموزان هرسه نفر را بر دستها بلند کرده وبه طرف هنگ زاندارمری و میدان امام حسین (ع) رفته و در آنجا نماز ظهر به امامت سید خواندیم و شعار مرگ برشاه ، مرگ بر آمریکا ، درود برخمینی و برای حفظ قرآن مردم به ما ملحق شوید را در شهر زابل طنین انداز نمودیم . علی رغم مخالفتهای اولیه مدیر دبیرستان در راهپیمائیها برعیه رزیم شاه شرکت می نماید و دست نوشتهای طلاب را از مسجد حکیم دریافت و در سطح شهر روشنگری و با استفاده از دوچرخه  از تاریکی شب استفاده و در سطح شهر شعار نویسی می نمود .

  مبارز انقلابی حاج محمود مرادقلی در تاریخ 1359/9/12 به عنوان پاسدار به عضویت سپاه درآمد و در انجام امور عملیاتی در سطح منطقه سیستان و بلوچستان شروع بکار نمود . ایشان دو مرحله به جبهه اعزام می شود سال 1362 در عملیات والفجر 3 و سال 1363 در عملیات والفجر 4 شرکت می نماید  در کل 48 ماه سابقه جبهه و مناطق عملیاتی در پرونده دارند . از آذر ماه سال 1363 بمدت 5 سال در فرمانداری زابل و سپس در شرکت مخابرات شهرستان به خدمت ادامه  تا اینکه در تاریخ 1390/5/1 بازنشست می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 




موضوع مطلب :


شنبه 92 آبان 25 :: 1:19 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی