سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




 

   رزمنده و جانباز بسیجی پرویز محبوبی فر (مرادقلی) فرزند میرخان

   جانباز پرویز محبوبی فر(مرادقلی) در تاریخ 6/5/1326 در روستای کلوخی از توابع شهرستان زهک در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد . دوران ابتدائی و راهنمایی را در شهرستان زابل و دوره دبیرستان را در تهران به پایان رساند و ضمن تحصیل در در چاپخانه خصوصی همراه برادرش احمد علی مرادقلی کار می نمود. در سال 1341 در دانشگاه الزهرا تهران به عنوان مسئول انتشارات  دانشگاه مشغول به کارگردید. وی در آن زمان با انقلابیون و مبارزین آشنا شده و فعالیت انقلابی  خود را آغاز نمود. و در سال 1353 که تعداد 10 نفر از روحانیون مبارز از جمله حضرت امام، آیت الله طالقانی و... را دستگیر نموده و دولت قصد داشت آنها را  اعدام نماید ایشان با محسن رضائی و آیت الله شریعتمداری با پخش اعلامیه و راهپیمائی به دولت فشارهای  سیاسی وارد نمودند تا باعث شوند با تخفیفات ویژه آنها را به مناطق مختلف تبعید  نمایند. از آنجا که  ساواک در آن زمان به وی مشکوک شده بود مقدمات تبعید وی  به  استان  سیستان و بلوچستان را فراهم نمود غافل ازاینکه اصالت ایشان از این استان هست  لذا در سال 1353 به این استان تبعید و در دانشکده ادبیات شهید نیکبخت دانشگاه سیستان و بلوچستان مشغول به کار شد.

    از سال 1362 تا سال 1374 در آموزشکده کشاورزی زابل که در حال حاضرتبدیل به دانشگاه شده خدمت نمود . ایشان سال 1374 از دانشگاه سیستان و بلوچستان  زاهدان بازنشست گردید.

   در طول خدمت دو مرحله بصورت داوطلبانه از تاریخ 11/5/67  لغایت 12/6/67 در منطقه شلمچه به جبهه اعزام و مفتخر به  25درصد جانبازی شده است . مرحله دوم از تاریخ 22/9/64  لغایت 21/12/64  در عملیات والفجر هشت فاو شیمیایی و بر اثر موج انفجار مشکلات روحی و روانی آسیب و در بیمارستان تهران و مشهد بیمارستان امام رضا (ع) بستری شده اند . ایشان کلا در دانشگاهها بعنوان مسئول انتشارات خدمت نموده است.

    لازم به ذکر است دانشگاه الزهراء تهران در ابتدا به نام مدرسه عالی دختران بوده بعد به نام فره پهلوی شد ودر زمان انقلاب به نام الزهراء فعلی تغییر نام یافته است .

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آبان 26 :: 11:48 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی