سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




 

http://8pic.ir/images/21492064190632332146.jpg

شهید عیسی مرادقلی

   شهید عیسی مرادقلی در سال 1326 در روستای امام جمعه شهرستان زابل در خانوادهای مذهبی و کشاورز به دنیا آمد. وی فقط توانست دوره ابتدایی را به پایان برساند و به علت تنگ دستی خانواده ترک تحصیل کرد. از همان سنین کودکی برای معاش خانواده کشاورزی می کرد.

   ایشان در 1344 به استخدام ارتش در آمد و در شهرهای کرمان و شیراز به خدمت پرداخت. پس از 15 سال یعنی در سال 1358 از شهرستان کرمان به لشکر 88 زاهدان منتقل گردید و به دنبال آن به منطقه عملیاتی اعزام شد.آخرین باری که به مرخصی آمده بود به مادرش گفت " این آخرین باری است که آمده ام لباسهای مرا به افراد مستحق بدهید"او در وصیت نامه اش می نویسد : مادرم وصیت میکنم که برایم عزاداری نکنید چون من در راه ابا عبدالله الحسین (ع) شهید شده ام به فرزندانم قرآن را به صورت نیکو بیاموزید.

   دوستان وی می گویند شهید در محرم سال 1359 همه دوستان را یک یک صدا زد و از آنان خواست تا در عزاداری ابا عبدا... حسین شرکت کنند.

    سرانجام آن سرباز فداکار در مورخه 30/12/1362 در منطقه سومار در عملیات پدافندی در اثر اصابت ترکش به ناحیه سر و گردن به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 از شیوه خورشید دمیدن آموخت                     از قافله رود رسیدن آموخت

   از دامگه پست کلاغان زمین                           مانند عقاب پر کشیدن آموخت

 




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 آبان 21 :: 11:47 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

        شهید بزرگوار مهدی قدرت پناه (مرادق

http://www.vivaupload.ir/images/idafah8jka4s7o1yvvdu.jpg

لی) در بیستم اسفندماه  1360 درخانواده ای متدین ومذهبی و کشاورز در روستای ارباب ازتوابع شهرستان زابل دیده به جهان گشود،وی ششمین فرزند خانواده بود پنج سال بیشتر نداشت که برادر بزرگش به نام غلامرضا که درجه دار ارتش بود درسال 1365 در جبه های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل گردید . شهیدمهدی تحصیلات دوران ابتدایی را در دبستان امام جواد(ع)و دوران راهنمایی را در مدرسه آیت الله طالقانی ده ارباب به پایان رساند وپس ازاخذ مدرک تحصیلی سیکل وارد مقطع متوسطه دردبیرستان شهیدصادقی بنجارشد باتوجه به علاقه وافر به شغل نظامی درسال 1377به استخدام نیروی انتظامی درآمد

       مهدی جهت گذراندن دوران آموزش درجه داری به پادگان ثامن الائمه مشهد اعزام گردید و پس ازگذراندن دوران آموزشی درتاریخ 20/12/1378به درجه گروهبان دومی نائل می گردد وبه دلیل علاقه زیادبه رسته راهنمایی رانندگی آن رسته را انتخاب و جهت گذراندن دوران تخصصی به پادگان شهید چمران کرج اعزام می گردد وپس از گذراندن دوره آموزش تخصصی جهت ادامه خدمت به فرماندهی انتظامی استان  کرمان منتقل می گردد.

       هنوز یکسال واندی ازخدمت وی درنظام نگذشته بود که درسال 1380به اصرار پدر و مادرش اقدام به تشکیل خانواده نمود که ثمره ازدواجش یک دختر 8 ساله به نام زهرا و یک پسر6 ساله یه نام رضا می باشد . وی سپس به پلیس راه ایرانشهر انتقال و قریب به 8 سال درایرانشهر خدمت نمود و درتاریخ 9/10/88 بنا به درخواست شخصی به پلیس راه خاش منتقل شد وپس از18روز انتقالی به خاش درساعت 45/19مورخ 27/10/88درحالی که برای ایجاد امنیت وآسایش مردم منطقه درمحور خاش -زاهدان اعزام گردیده بود و درهنگام مراجعت ازماموریت وتعویض شیفت در47کیلومتری شهرستان خاش توسط اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل می شود و پیکر پاک این شهید درگلزار شهدای روستای ارباب درجوار آرامگاه برادرشهیدش غلامرضا به خاک سپرده شد-روحش شاد.

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 92 آبان 20 :: 11:28 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

http://www.vivaupload.ir/images/zwqx4ehxtrdxqjhg4xu.jpg

          شهیدبزرگوار غلامرضا قدرت پناه (مرادقلی) درپنجم تیرماه 1345درخانواده ای متدین و مذهبی و کشاورز در روستای ارباب از توابع شهرستان زابل دیده به جهان گشود .  او دومین فرزند و پسرارشد خانواده بود. تحصیلات دوران ابتدایی رادرزادگاهش و دوران راهنمایی را درمدرسه مالک اشتر بنجار سپری نمود . باشروع جنگ تحمیلی درس را رها نموده و چندین مرحله به صورت داوطلب بسیجی جهت دفاع ازمملکت اسلامی به جبهه ها اعزام گردید.

         شهیدعلاقه خاصی به جبهه ها داشت وی درسال 1364درنیروی زمینی ارتش به استخدام درآمد و جهت گذراندن دوران درجه داری به پادگان لویزان تهران اعزام گردید و پس ازاخذ درجه بنا به نیاز ارتش به منطقه جنوب کشور اعزام میگردد و پس ازمدتی حضور درمنطقه عملیاتی مورداصابت ترکش خمپاره قرار می گیرد و مجروح میگردد که جهت مداوا ازمنطقه به بیمارستان 501 ارتش به تهران منتقل می شود . پس ازچند روزی بستری دربیمارستان و براثرجراحات زیادی که به بدنش واردشده بود درتاریخ 27/11/1365به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 92 آبان 20 :: 11:25 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

   

http://8pic.ir/images/94656042946252509333.jpg

شهید قاسم کوچکزایی فرزند اکبر در سال 1349 در روستای دولت آباد بخش شیب آب شهرستان زابل دیده به جهان گشود . در خانواده ای مذهبی رشد و تحصیلات خود را تا سطح دیپلم رشته تجربی ادامه داد .

این شهید والامقام در حین خدمت مقدس سربازی و در حال ماموریت در جاده کمربندی زاهدان در تاریخ 1378/1/31 به درجه رفیع شهادت نائل و در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد . روحش شاد و راهش پر رهرو باد.




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آبان 19 :: 12:43 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی

http://8pic.ir/images/82647977049609776747.jpg

جانباز 40 درصد حاج حسینعلی کوچکزائی


  جانباز حاج حسینعلی کوچکزائی در سال 1349 در خانواده مذهبی در بخش شیب آب شهرستان زابل روستای فضیلت چهار خمی به دنیا آمد از آنجا که پدرشان ارادت خاصی به ائمه اطهار وسیدالشهداء امام حسین (ع) داشتند نام او را حسینعلی گذاشتند وی دوران ابتدائی را در روستای ده ملا و راهنمائی در روستای دولت آباد شهرستان زابل گذراند.

   ایشان عضو فعال بسیج  روستا بود ازآنجا که به نهاد مقدس سپاه علاقه زیادی داشت در تاریخ 1/7/1367 به استخدام رسمی سپاه در آمد و در نیروی زمینی سپاه تیپ 110 در قسمت پشتیبانی خدمت نمود ودر عملیاتهای مختلف در استان سیستان و بلوچستان که بر علیه اشرار مسلح صورت می گرفت به عنوان نیروی پشتیبان شرکت داشت از جمله آنها در عملیات رودماهی و سایر عملیاتهای منطقه سراوان،بزمان،دلگان،ایرانشهر و نیکشهر و سرباز حضور و خدمت نموده است. جانباز حاج حسینعلی کوچکزائی  در تاریخ 25/11/1385 در حادثه تروریستی بلوار ثارالله (اتوبوس سپاه) مفتخر به 40% جانبازی گردید و در تاریخ 14/7/1387 نیز بازنشست شدند.        


 

 

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آبان 19 :: 10:3 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

 

 

http://8pic.ir/images/30077661577546381964.jpg

جانباز 50% غلام حسینی( مرادقلی)فرزند محمد


     جانباز بزرگوار سرهنگ پاسدار غلام حسینی (مرادقلی) در تاریخ 1/1/1343 در خانواده ای مذهبی در روستای علی آباد شهرستان زهک چشم به جهان گشود. دوران تحصیل خود را تا دوم دبیرستان در روستایی نزدیک علی آباد به نام حسنخون گذراند. همزمان با شروع جنگ بعنوان عضو کمیته پشتیبانی جنگ اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و ارسال آنها به جبهه های جنگ می کرد. در همان دوران تحصیل 3 مرحله بعنوان نیروی مردمی بسیج داوطلبانه راهی جبهه های حق علیه باطل گردید.

درمرحله اول سال 1362 پس ازطی دوره های آموزشی6ماهه به جبهه کردستان،کامیاران،سنندج،مریوان و نهایتا منطقه عملیاتی والفجر 4 اعزام گردید.

در مرحله دوم در سال 1363تا 1364 در جبهه مریوان و عملیات کربلای یک به عنوان نیروی پدافند هوائی در جبهه خدمت نمود.

نهایتا در مرحله سوم درآذرماه 1365به عنوان آرپی جی زن در عملیات غرور آفرین کربلای 5 شرکت نمود. در همین عملیات بود که بدلیل شدت جراحات به بیمارستان صحرائی و در نهایت به بیمارستانی در مشهد منتقل و بستری گردید.

این جانباز بزرگوار پس از بهبود سلامتی خویش مشغول آموزش نیروهای مردمی جهت آمادگی حضور در جبهه گردید و پس از عضویت رسمی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خدمت در پست های مختلف در آن ارگان به شرح ذیل پرداخت.

1_ جانشین و مسئول تبلیغات انتشارات سپاه زابل

2_ مسئول دفتر نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی فقه در سپاه زابل

3_ فرمانده ناحیه مقاومت قدس زهک

4_ مدیرسازمان بسیج کارگری سپاه سلمان 

در حال حاضر ایشان بازنشسته سپاه پاسداران و دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی می باشند        

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آبان 19 :: 9:43 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

 

http://www.vivaupload.ir/images/dx1eoskpyt90miuncqcm.jpg

     جانباز مراد علی مراد قلی فرزند علیرضا در سال 1344 در روستای یادگار بخش شهرکی و نارویی شهرستان زابل به دنیا آمد دوران ابتدایی را تا سال دوم دبستان در روستا گذراند . در سال 1360 درس و مدرسه را رها و به عنوان بسیجی داوطلبانه به جبهه ی مناطق خوزستان (کرخه ) اعزام گردید. درعملیات بیت المقدس شرکت و با تیر مستقیم از ناحیه دست راست مجروح و در بیمارستان بستری گردید . پس از آن به عضویت سپاه پاسداران درآمد و جهت ادامه خدمت به سپاه سراوان منتقل گردید.

    مجددا در سال 1362 به جبهه اعزام و در عملیات کربلای 5 بر اثر اثابت ترکش از ناحیه فک مجروح شد و به مدت یک هفته در بیمارستان اهواز بستری و جهت مداوا به بیمارستان امام رضا(ع ) مشهد انتقال و مورد درمان قرار گرفت . ایشان مدت 89 ماه سابقه حضور درجبهه های حق علیه باطل دارد و دارای 20% جانبازی میباشد . در حال حاضر بازنشسته سپاه پاسداران می باشد.







موضوع مطلب :


سه شنبه 92 آبان 14 :: 10:3 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

http://www.vivaupload.ir/images/ehyok0vwy7x38lkdw1.jpg

 

  

      نظر به خشکسالیهای سال 1340 منطقه سیستان خانواده ی وی مجبور به مهاجرت و درترکمن صحرا ساکن شدند تا اینکه در تاریخ 01/10/92 در منزل جانعلی مرادقلی فرزندی به دنیا آمد و نام او را عبدالحمید گذاشتند هنوز چند سالی از تولدنگذشته بود که پدر خانواده دوری از وطن را نتوانست تحمل کند مجددا به استان سیستان و بلوچستان نقل مکان و در شهرستان زاهدان ساکن گردید و فرزندش عبدالحمید در دبستان ابن سینای زاهدان مشغول تحصیل شد .

      وی در تاریخ 18/5/65 به خدمت اعزام و در مرکز آموزش 08 خاش اموزش نظامی را به پایان رساند و مستقیما به منطقه عملیاتی سومار رفت و دراردوگاه شهید احمد بیگی در قرارگاه ترابری مشغول به خدمت شد از آنجا که برای رساندن تدارکات مجبور بودند در خط مقدم در تردد باشند ایشان در این ماموریتها در اثر برخورد خمپاره مجروح گردید و در بیمارستان صحرائی بستری شد پس از چند روز بنا به درخواست خودش به بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان تحت درمان قرار گرفت وی تا کنون چندین بار مورد عمل جراحی قرار گرفته و هنوز نیز با مشکلات جسمانی دست و پنجه نرم میکند اما متاسفانه علی رغم موجود بودن مدارک پزشکی و مکاتبات لشکر 88 زرهی با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تاکنون درصد جانبازی وی مشخص نگردیده است .

عبدالحمید مرادقلی تاریخ 18/5/65 به جبهه اعزام و تاریخ 18/9/67 ترخیص شده و دارای یک سال و نه ماه و نه روز سابقه حضور در جبهه می باشد.                           

 




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 آبان 14 :: 10:2 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

http://www.vivaupload.ir/images/277bz4ck8eqi98qwx2uv.jpg

 

      شهید محمود مرادقلی  فرزند برات سال 1345 در شهرستان زابل  در خانواده ای مذهبی  و دوست دار اهل بیت به دنیا  آمد.  در محیطی که با قرآن و اهل بیت مانوس بود پرورش یافت. دوران ابتدایی را در دبستان پاسدار و دوره راهنمایی را در مدرسه طالقانی شهرستان زابل به پایان رساند .

     ایشان  از سال 1359 داوطلبانه به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و در  عملیاتهای کربلای 4 ، رمضان ، بیت المقدس شرکت نموده در تاریخ 16/5/1362 درعملیات والفجر 3 در مهران بر اثر اثابت ترکش به شهادت رسید  .  سوزناکتر اینکه پدر بزرگوارشان از غم از دست دادن این شهید دارای مشکلات روحی و روانی شده منزلش را ترک و تاکنون علی رغم تلاشهای مکرر خانواده اش ، هیچ کس از وی خبری ندارد .

 قسمتی از وصیت نامه شهید : به جوانان ایران اسلامی بخصوص جوانان فامیل توصیه می کنم در  مراسمات دینی ، مذهبی و راهپیمائیها خصوصا روز جهانی قدس شرکت کنند . احترام به پدر و مادر را داشته و صله رحم را بجا آورند. از ناموس و مرز و بوم خود حتی به قیمت جان خودمان محافظت و نگاهمان به دستورات ولی فقیه باشد .

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 92 آبان 13 :: 10:51 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی

 

http://www.vivaupload.ir/images/sspdcd69bqwe5c33y5oe.jpg

  رزمنده وجانبازمهردادمرادقلی فرزند گلمیر   

مهرداد مرادقلی فرزند مرحوم حاجی گلمیر در تاریخ 22/6/1346در شهر مذهبی مشهد مقدس به دنیا آمد و در آغوش خانواده ای فرهنگی و متدین رشد یافت . با توجه به اینکه پدرشان قصد ادامه تحصیل در استان تهران را داشتند ایشان بعد از گذشت 5 سال زندگی در مشهد مقدس بهمراه پدربزرگوارشان درسال 1351 به تهران رفت و تا سوم ابتدایی در تهران ادامه تحصیل داد . در ادامه به علت انتقال پدر به آموزش و پرورش ایرانشهر به این شهرستان آمد و پس از دو سال زندگی در ایرانشهر نهایتا در زاهدان ساکن شدند .

   مهرداد مرادقلی در تاریخ 21/8/65 جهت خدمت سربازی از طریق لشکر 88 زرهی به جبهه های حق علیه باطل اعزام ودر تاریخ 7/7/1366 بر اثر اثابت ترکش و موج انفجار مجروح ودر بیمارستان ارتش در تهران بستری گردید و مفتخر به درجه جانبازی شدند .

  جانباز مهرداد مرادقلی دارای یک سال و نه روز سابقه حضور در جبهه های حق علیه باطل و 25% درصد جانبازی می باشند

 

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 آبان 12 :: 1:47 عصر :: نویسنده : محمد مرادقلی
< 1 2 3 4 5 >> >